Olomoucký kraj upravil projekt dostavby průtahu Přerovem, aby na investici mohl získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Původní varianta počítala s náklady až 820 milionů korun. Po revizi nyní zahrnuje pouze rozšíření Tovární ulice a výstavbu okružní křižovatky bez dalšího napojení na Mádrův podjezd. Díky tomu náklady na tuto dopravní stavbu klesnou na 170 milionů. Úpravu projektu dnes schválilo krajské zastupitelstvo.
Hejtmanův náměstek Michal Zácha (ODS) zastupitelům řekl, že projekt počítá s dostavbou posledního kilometru průtahu Přerova, který má po dokončení výrazně zlepšit dopravní situaci ve městě. Původní varianta za 820 milionů by v této podobě nesplňovala podmínky pro čerpání dotace a financovat tak velkou investici pouze z vlastních zdrojů není podle Záchy v silách kraje ani přerovské radnice.
Hejtmanství proto po dohodě s Přerovem upravilo projekt. Ten nyní zahrnuje pouze rozšíření Tovární ulice a stavbu pětiramenné okružní křižovatky, přičemž jedno rameno směrem k podjezdu zůstane zaslepeno pro případnou budoucí dostavbu. „Pokud se nezmění podmínky, tak budeme moci čerpat dotaci od SFDI na tuto poslední část průtahu městem,“ zdůvodnil Zácha úpravu projektu.
Loni byl v Přerově zprovozněn takzvaný průpich, který je součástí rozsáhlé stavby silničního průtahu městem a zjednodušil dopravu. Se stavbou průtahu začalo Ředitelství silnic a dálnic v roce 2020. Dopravní stavba stála zhruba 189 milionů korun, práce na této části skončily v závěru loňského roku.