Stavba nadjezdu přes nechvalně známý holický přejezd je v plném proudu. Podle Správy železnic jde vše podle plánu a nečeká prodloužení stavby a s ní spojené uzavírky. Hotovo má být do konce roku. Místní mají z rozestavěného nadjezdu ale rozporuplné pocity. „Špunt se akorát posune o kousek dál na Přerovskou, kde na řidiče čekají semafory,“ řekl pro Olomoucký Report František Ryšánek, předseda komise městské části Holice.
Holický přejezd přes vytíženou rychlíkovou trať Olomouc-Přerov se přestavuje už od léta. Dlouhodobě způsoboval kolony, místo něj má přes trať stát nadjezd. Hotovo má být do konce tohoto roku. Zatím to na prodloužení stavby a uzavírky nevypadá.
„Práce probíhají podle plánu a držíme stanovené termíny. Podle aktuální situace na staveništi tedy nadále počítáme s dokončením nadjezdu do konce letošního roku,“ řekl pro Olomoucký Report mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
„Na stavbě jsme aktuálně dokončili násypové těleso ze strany od Nového Světa. Od Holice se v současné době násep nadjezdu naváží a probíhá jeho konsolidace,“ dodává Gavenda k momentálnímu pokroku. Také jsou kompletně hotové přeložky inženýrských sítí. Jeho slova potvrzuje i Ryšánek. „Teď se tam naváželo, fakt se tam dělá.“
Místní si na kolony už zvykli
„To, že řidiči nebudou muset čekat na kolejích je hezké. Ale lidé mají poněkud rozporuplné pocity, protože po nadjezdu dojedou na Přerovskou na semafor a budou muset čekat tam. Takže ten špunt se akorát posune,“ řekl pro Report Ryšánek. „Navíc panuje obava, že stoupne provoz. Kvůli hluku a podobně. Takže místní mají obavy.“ dodal.
Dopravu momentálně komplikuje i více než roční uzavírka a s ní spojená objížďka. Kvůli stavbě nadjezdu je přejezd úplně uzavřen, uzavírka by měla skončit až 5. prosince. „Objízdná trasa vede momentálně po Přerovské, která ale nestačí. Když je špička, tak kolona je až k pekárně Penam. Je to nepříjemné, ale lidé si zvykli,“ popsal Ryšánek pro Report.
Kromě po Přerovské vede objížďka po ulicích Holická, Tovární, Babíčkova, Velkomoravská, Tovární, Rolsberská, Brunclíkova a Sladkovského. Místo přejezdu má na místě vzniknout 88 metrů dlouhý most, počítá se na něm i s pruhy pro cyklisty na stranách. Má se na něm jezdit maximálně 50 km/h. Podle Gavendy jsou momentální celkové investiční náklady stavby 358 milionů korun.