Nová bezbariérová nástupiště, zvýšení rychlosti až na 100 km/h, elektrické vlaky, rekonstrukce nádražních budov – nejen na to se mohou těšit cestující na trati z Uničova do Šumperka. 28 kilometrů dlouhý úsek prochází od loňska kompletní modernizací a elektrizací.
„Stavba tak navazuje na probíhající modernizaci a elektrizaci úseku Uničov – Olomouc, kterou jsme zahájili v roce 2019. V současnosti byly na trati dokončeny práce na železničním svršku a spodku mezi Uničovem a Troubelicemi,“ uvedla Správa železnic na svém facebooku.
Úsek ve směru od Troubelic na Šumperk se bude opravovat od poloviny února. V té době bude zahájena nepřetržitá výluka na trati, která potrvá do prosince letošního roku. Vlaky na této trati nahradí autobusová doprava. Stanici Troubelice v rámci modernizace nahradí nová zastávka Troubelice střed, Správa železnic ji umístí k jižnímu okraji obce u křížení s místní komunikací.
V současné době cestující ve vlaku na cestě mezi Uničovem a Šumperkem stráví podle webu IDOS 39 minut. V budoucnu by se dojezd mohl zkrátit až o polovinu. „Trať je vedena převážně ve stávající stopě. Toto trasování umožnilo zvýšení rychlosti maximálně na 100 km/h. Vedení trati mimo stávající stopu umožňující výraznější zvýšení rychlosti by znamenalo značné navýšení nákladů a proto jsme k tomuto kroku v tomto případě nepřistoupili. Co se týče jedné koleje – pro předpokládanou intenzitu provozu je zcela dostatečná,“ uvedla Správa železnic na svém facebooku.
Dosud v rámci modernizace došlo k instalaci vybraných částí trakčního vedení. Rekonstrukce čeká i nádražní budovy v Libině a Troubelicích. Stavba je rozdělena na dva samostatné úseky Uničov – Libina a Libina – Šumperk. Správa železnic chystá také modernizaci všech stanic a zastávek na trati. Patří sem Troubelice zastávka, Nová Hradečná, Libina, Hrabišín, Nový Malín.