Vlastivědné muzeum v Olomouci má novou jednotnou vizuální identitu, která vzešla z veřejné soutěže. Nový vizuální styl, jehož součástí je nové logo, on-line grafika, šablona pro tištěné materiály, merch muzea a grafický manuál, propojuje historii s moderní dobou. Do soutěže výtvarníci a designéři zaslali 24 návrhů, hodnoticí komise vybrala návrh designového studia Ler, informovala dnes mluvčí muzea Vladimíra Hacsiková.
V hodnoticí komisi usedli zástupci muzea, kraje, Národního muzea v Praze a přední odborníci na design a výtvarné umění z Univerzity Palackého a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Vítězný návrh označili za elegantní a nadčasový. „Základ vizuálního stylu tvoří originální autorské antikvové písmo. S písmem se pracuje stavebnicovým způsobem. Důsledně se využívá tvůrčího principu, kdy část slova nebo některé z písmen je zrcadlově otočené. Zvolená červená barevnost připomíná barvu užívanou ve středověkých iluminovaných rukopisech,“ uvedl vedoucí ateliéru Grafický design Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Pavel Noga, který byl členem komise.
Veřejnou soutěž vyhlásilo Vlastivědné muzeum v Olomouci loni v říjnu. Cílem bylo vytvořit moderní a profesionálně zpracovaný vizuální styl, který bude prezentovat nejen muzeum, ale i jeho dvě pobočky, Zámek v Čechách pod Kosířem a Arboretum v Bílé Lhotě. Hlavním požadavkem muzea bylo sjednotit veškeré vydávané materiály, elektronické výstupy či grafickou podobu výstav. „Nový vizuální styl muzea splnil má očekávání. Je výrazný a snadno zapamatovatelný. Jeho obrovskou výhodou je variabilita, v případě potřeby dovoluje nekonečně rozšiřovat škálu značek pro naše jednotlivé subjekty. Umožňuje také bezproblémovou aplikaci v tištěné i digitální verzi,“ uvedl ředitel muzea Jakub Ráliš.
Vlastivědné muzeum Olomouc má téměř dva miliony sbírkových předmětů, což ho z hlediska rozsahu sbírky řadí mezi největší muzea v České republice. Jádro muzea tvoří 36 podsbírek. Povahou sbírkového fondu v oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahem do zahraničí.