Do budovy pošty na Ladově ulici se možná přesunou úředníci z magistrátu. Vyřizování řidičských průkazů, ale i další úřednická agenda se může přesunout právě sem, o objekt, který je v majetku státu, má totiž zájem město Olomouc.
Teď tu sídlí Česká pošta, brzy se sem ale může přesunout část úředníků z olomouckého magistrátu. Město má zájem areál na Ladově ulici zakoupit, a to za cca 120 milionů korun. Podmínkou je ale pronájem části prostor, aby mohla být zachovaná pobočka České pošty. Úředníci z agendy řidičů navíc nemohou dále zůsta v objektu na Vejdovského ulici, a tak by se právě tento odbor mohl přesunout na Ladovu.
„Nekupujeme další nemovitost pro úředníky z nějakého rozmaru, důvodem je to, že stát nám nepovolil další bezplatné využití prostor na Vejdovského ulici, kde nyní sídlí agenda řidičů. Jsme tak nuceni zajistit náhradní administrativní prostory, abychom nemuseli omezit služby občanům, a zároveň chceme adekvátní umístění, aby se tam dalo i dobře přijet a parkovat. Proto jsme se rozhodli pro Ladovu a ne pro poštu na Horním náměstí,“ vysvětlil primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO).
Nemusí se sem ale přesunout úředníci jen z agendy řidičů. „Vyřešíme tím potřebu pro umístění agend magistrátu a její stabilizaci ve vlastních prostorách. Kromě agendy řidičů a motorových vozidel se v lokalitě do budoucna rýsuje případně i možnost pro přesunutí dalších agend úřadu, protože lokalita má velmi dobrý rozvojový potenciál,“ uvedl tajemník Marek Černý.
Město bude muset budovu na Ladově ještě opravit a zateplit, protože energetická náročnost nesplňuje požadované podmínky. Na druhé straně dostatek prostoru využije agenda řidičů i pro rozsáhlý archiv. Poště by pak mělo město pronajmout plochu více než tisíce metrů čtverečních za cenu 1300 korun za metr a rok.
Stavební úpravy objektu na Ladově ulici začnou na začátku nového roku, bezplatné využívání budovy na Vejdovského ulici skončí v roce 2026.