Šantovka připravuje redesign. Do výzkumů se zapojili i návštěvníci

Obchodní centrum Šantovka v centru Olomouce prošla hodnocením kvality služeb a chystá nový design vnitřních prostor. Proběhly dvě výzkumná šetření a jeden audit společnosti CBRE. Zapojeni byli i zákazníci.

Na konci léta letošního roku proběhl audit od společnosti CBRE, který využívá systém Smart CX (customer experience). Díky němuž dochází ke srovnání a vyhodnocení obchodních center v celé republice. Zkoumáním prošlo například okolí Šantovky, parkoviště, toalety i marketingová komunikace se zákazníkem.

„Na základě výsledků auditu Galerie Šantovka prokázala vysoký standard péče o zákazníky centra a obdržela nejvyšší možnou úroveň certifikace – Platinum,“ shrnul mluvčí obchodního centra Petr Hlávka.

Přípravy na redesign

Během příprav na změnu prostor Šantovky se obchodní dům rozhodl získat zpětnou vazbu od zákazníků i zaměstnanců. Využili k tomu tzv. pocitové mapy, díky kterým zjistí, jak prostory vnímají návštěvníci.

A jak vyhodnocení dopadlo? „Určitě jsou pro nás cenné informace týkající se foodcourtu, ten chceme na základě podnětů z výzkumu rozšířit a dodat mu více zeleně. Budeme se snažit reagovat na počet relaxačních zón, na jejichž nedostatek poukazovali nejvíce muži, kteří čekají na své partnerky během nákupů. Významnou změnou designu projde také druhé zábavní patro, kde se nachází restaurace, divadlo, kino a bowling,“ vyjmenoval změny Hlávka a dodal, že se v Šantovce objeví fresh market s čerstvou zeleninou a ovocem.

Výzkumu se zúčastnili teenageři od 12 do 17 let a dospělí od 24 do 60 let. „S respondenty jsme společně procházeli prostory centra. Obdrželi mapu, kde byla vyobrazena všechna patra celé Šantovky. Jejich úkolem bylo do ní skrze barvy zaznamenávat své pocity (zelená barva pozitivní, oranžová neutrální, červená negativní) a tím vyjádřit svůj názor na jednotlivé lokace. Následně byli respondenti výzkumníkem dotázáni na to, proč danou barvu zvolili a jak se na daném místě cítili,“ říká jeden z řešitelů výzkumu sociolog Petr Špůrek.

Volbu výzkumu i jeho výsledky oceňuje emeritní profesor Dušan Šimek působící na katedře sociologie, andragogiky a kulturní antropologie na Univerzitě Palackého. „Utváření pocitových map může být velmi užitečným marketingovým nástrojem při rozvíjení nebo rekonstruování komplexního prostoru včetně kulturního a obchodního centra typu Šantovka.“

Bezpečí v Šantovce

Další výzkum z února se zabýval bezpečnosti v období pandemie. Brněnští vědci zjišťovali přítomnost viru Covid-19 v prostorách nákupního centra. „Analyzovány byly desítky stěrů na frekventovaných dotykových místech i výskyt viru ve vzduchu. Výzkum ve 100 % případů potvrdil nepřítomnost tohoto viru,“ říká mluvčí Galerie Šantovka.

Obchodní centrum se tak zařadilo mezi šest nejlepších zařízení v republice, splnilo kvalitu i účinnost opatření.

Související

Rychlovky

  • PŘEROVSKO
    Trojice větrných elektráren vyroste u Potštátu u Hranic. Jejich stavbu plánuje společnost RenoEnergie. Dohodla se na tom s místní radnicí. Ta z provozu získá peníze do rozpočtu a obyvatelé levnější elektřinu.
  • OLOMOUCKÝ KRAJ
    Stavební úřady v Olomouckém kraji letos od ledna do září vydaly 2595 stavebních povoleni, meziročně o 16,2 procenta méně. Orientační hodnota povolených staveb ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesla o čtvrtinu na 12,977 miliardy korun. Více.
  • OLOMOUCKO
    Město Litovel chystá revitalizaci sídliště Novosady. Začít chce v příštím roce. Vedení města chce zohlednit názory obyvatel sídliště k revitalizaci. Zve je následující pondělí v 16 hodin do Městského klubu k jednání.

Nejnovější

Doporučujeme

  • Radio Haná, SkyRock a Metropole - trojitá síla regionálního vysílání prolomila půlmilionovou hranici
    Doporučujeme

    Radio Haná, SkyRock a Metropole - trojitá síla regionálního vysílání prolomila půlmilionovou hranici

    Trio regionálních stanic Radio Haná, SkyRock a Metropole potvrzuje svou pozici klíčového mediálního hráče v Olomouckém kraji a okolí. Nová data poslechovosti za druhý a třetí kvartál roku 2025 ukazují, že stanice společně zasáhnou 534 tisíc posluchačů měsíčně. Trojice spolu poprvé prolomila metu poslechovosti půl milionu posluchačů měsíčně  

  • Na zdraví: Desátý jubilejní ročník Slavnosti vína je tu!
    Doporučujeme

    Na zdraví: Desátý jubilejní ročník Slavnosti vína je tu!

    Slavnost vína v Olomouci vstupuje do své jubilejní desáté kapitoly. I letos nabídne hostům výjimečný večer plný chutí, vůní, hudby i nezapomenutelné atmosféry. Akce se uskuteční v pátek 21. listopadu 2025 v hotelovém komplexu NH Collection Olomouc Congress.

  • SOUTĚŽ: Pro kreativce je tu Open Space. Vyhrajte vstup
    Doporučujeme

    SOUTĚŽ: Pro kreativce je tu Open Space. Vyhrajte vstup

    Jak fungují partnerství v kreativních profesích? A co dělat, když důvěra přeroste v konflikt? Tématem letošního ročníku Open Space, který se uskuteční 29. listopadu ve Vault 42 v Olomouci, je dynamika spolupráce v kreativních odvětvích. Akci organizuje nezisková organizace Kreativní Olomouc a zve kreativce z regionu ke společné diskuzi, sdílení a networkingu. 

  • Vytáhněte oblek a připravte šaty. Městský bál nabídne královskou zábavu
    Doporučujeme

    Vytáhněte oblek a připravte šaty. Městský bál nabídne královskou zábavu

    Letošní jubilejní XXV. Městský bál se ponese v duchu královské noblesy. Téma „Královská Olomouc“ propojí bohatý kulturní program s historickými motivy a slavnostní výzdobou, která připomene slavné dějiny města. Bál se uskuteční v sobotu 10. ledna 2026 v pavilonu A na Výstavišti Flora Olomouc a už nyní je možné zakoupit vstupenky.

Nejčtenější

  • Ceny garáží na Olomoucku stoupají. Kam se odstěhovat, abyste ušetřili?
    Společnost

    Ceny garáží na Olomoucku stoupají. Kam se odstěhovat, abyste ušetřili?

    Stejně jako byty, i garáže se zdražují. Vychází to z průzkumu Sreality.cz. Garáže se zdražují nejen v Olomouci, ale i jiných krajích, v Praze až o pětinu. Stává se tak z garáží dobrá investice?

  • Vánoce mají být důvodem k setkání, říká Šimon Pelikán. Zve na náplavku i ke kapucínům
    Společnost
    Rozhovory

    Vánoce mají být důvodem k setkání, říká Šimon Pelikán. Zve na náplavku i ke kapucínům

    Oloplavby, Olopunč, Ološlap a teď i vánoční náplavka. Šimon Pelikán se pustil letos do dalšího projektu. Kromě otevření nového místa setkání U Kapucína, připravuje otevření vánoční náplavky. V rozhovoru pro Report mluví kapitán o rozšíření vánočních trhů, výročí deseti let Plaveb Olomouc i o tom, jaký program na nábřeží Josefa Jařaba připravuje.

  • Spádové oblasti se mění. Jak vypadá mapa pro žáky ZŠ?
    Společnost

    Spádové oblasti se mění. Jak vypadá mapa pro žáky ZŠ?

    Město Olomouc zveřejnilo aktualizovanou spádovou vyhlášku základních škol, která začne platit od ledna 2026. Reaguje tak na rozvoj města, nerovnoměrné vytížení škol a změny v legislativě. Nová mapa spádovosti je dostupná veřejnosti ve formátu otevřených dat. Viktor Tichák (Piráti) o tom mluvil pro Radio Haná.

Seriály