Stavba nového mostu na Masarykově třídě míří do závěrečné fáze. Most je už usazený na určeném místě a dělníci se na začátku příštího roku pustí na obou jeho stranách do budování tramvajového tělesa, které napojí na koleje vedoucí přes mostní konstrukci. Stavbaři zároveň v lednu zahájí demontáž provizorního obratiště tramvají u nedalekého vrchního soudu v Olomouci, které tam vybudovali kvůli stavbě nového mostu. Dnes to sdělil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Zprovoznění nového mostu, jehož stavba je součástí rozsáhlých protipovodňových úprav v této části města, je plánováno na červenec.
Stavbaři na podzim nasunuli mohutnou mostní konstrukci nad řeku a poté ji spustili do určené polohy. V listopadu a prosinci následovala betonáž a izolace mostovky i římsy a definitivní přepojení inženýrských sítí. „V současnosti jsou položené koleje na návodní i povodní části mostu a připravujeme stavbu tramvajového tělesa na obou předpolích mostu, tedy směrem k vlakovému nádraží i směrem k Žižkovu náměstí. Od ledna proto začneme demontovat tramvajové obratiště u vrchního soudu,“ uvedl Gargulák.
Po rozebrání provizorního obratiště bude na tramvajovou trať a vozovku napojen i nový most, který je nutné propojit také na boční ulice a náplavku. „Nejedná se o nic jednoduchého. Je třeba si uvědomit, že nový most vede ve vyšší úrovni, aby zvládal převést větší povodňové průtoky, proto bude potřeba celý prostor před napojením na most z obou stran vymodelovat. Na závěr dojde k propojení náplavky, která vytvoří nové atraktivní místo pro obyvatele Olomouce s přístupem k vodě tak, jak to známe například z pražské náplavky,“ podotkl Gargulák.
Nový most na Masarykově třídě je ocelový s betonovou deskou, složený je ze dvou polí. Jeho celková délka činí 63,3 metru a široký je 26,3 metru. Most povede ve výšce 7,65 metru nad dnem řeky. Na pravém břehu řeky Moravy v sousedství mostu vzniká náplavka.
Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v této části Olomouce. Projekt byl zahájen na jaře 2018, stát bude 730 milionů korun. Investice zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl loni v únoru otevřen pro dopravu.