Je pátek 18. října 2013 a Galerie Šantovka poprvé otevírá své brány veřejnosti. Již první den se do nového centra přišlo podívat 50 tisíc návštěvníků. O rok později se díky originálnímu architektonickému ztvárnění stala Stavbou roku 2014v Olomouckém kraji. Dnes slaví populární obchodní a společenské centrum 8. narozeniny.
Celkový počet návštěvníků za dobu existence dosáhl již cca 57 milionů. Díky vysoké návštěvnosti a prodejní ploše o rozloze 48 377 m² se Šantovka řadí mezi deset největších a nejnavštěvovanějších center v České republice. Zákazníkům nabízí komplexní obchodní a společenské služby od módy až po kvalitní gastronomii a kulturu. Podporuje také např. místní sportovní kluby, start-upy a zdravotnická zařízení. V příštích letech chystá další rozšíření, zákazníkům nabídne mnohem více než jen další atraktivní značky. Jaké jsou další plány největšího obchodního centra v kraji?
Od počátku se Galerie Šantovka snaží reagovat na nejnovější světové trendy v oblasti retailu. Není proto zdaleka jen velkým obchodním domem plným obchodů s módními značkami a doprovodnými službami, zaměřuje se také na zábavu, zážitky, kulturní či společenské události a volnočasové aktivity. Zvláštní důraz je kladen na kvalitu gastro služeb, Šantovka nabízí kromě běžného občerstvení a stylových kaváren i špičkové restaurace jako Lobster Family Restaurant či Bistro Helen. Mnoho hostů do Šantovky přichází také za kulturním vyžitím, v multiplexu mohou zhlédnout filmové novinky, v Divadle na Šantovce nejpopulárnější divadelní kusy s desítkami známých tváří české divadelní scény (Simona Stašová, Jiří Langmajer, Ondřej Vetchý, Karel Rodena další). Velkému zájmu se těší i Bowland, největší bowlingové centrum v ČR.
V průběhu roku zve Šantovka své návštěvníky na řadu atraktivních eventů. Pořádá gastronomické festivaly, tematické výstavy, sportovní a kulturní akce. „Naším cílem je nabídnout i atraktivní kulturní program, proto mohli lidé na pódiu u Šantovky letos vidět např. kapelu Kabát, Davida Kollera, Michala Davida, Kapitána Dema. Vše samozřejmě v partnerské spolupráci s našimi nájemci,“ říká mluvčí obchodního centra Petr Hlávka.
O výsadním postavení Galerie Šantovka na trhu v Olomouci svědčí i chystané otevření prodejny oděvní gigantu Marks & Spencer, který tak v Olomouckém kraji bude mít svou historicky první prodejnu.
„Jsme součást města a jeho každodenního života, svůj úspěch chceme vracet komunitě, v níž působíme. Proto podporujeme např. místní sportovní kluby (hokejisty, fotbalisty, florbalisty, házenkáře a další) či olomouckou Fakultní nemocnici jako významnou regionální instituci. Podpořili jsme také například sdílenou dopravu kol a koloběžek, aby se zlepšila dopravní situace ve městě. Na kvalitě života v Olomouci nám velmi záleží,“ říká majitel Šantovky Richard Morávek.
Galerie Šantovka nechce ani v dalších letech usnout na vavřínech. Proto chystá již na příští rok svůj celkový redesign, který zatraktivní vnější prostory centra, přinese nový koncept food courtu, centrum se stane zelenější: chystá ekologické projekty zaměřené na pěstování vlastních surovin pro gastro či chov včel. Završením další etapy rozvoje centra bude vybudování komplexu Galerie Šantovka 2, který dále posílí orientaci centra na nejnovější trendy životní stylu, zábavu a zážitky a volnočasové aktivity. Projekt se zaměří také na nové zázemí pro pořádání kulturních akcí a atraktivní vzdělávací aktivity.
„Máme před sebou spoustu nových výzev, chceme být stále na špici pelotonu. Naši věrní návštěvníci mohou spolu s námi oslavit osmé výročí Šantovky účastí v zábavných soutěžích o atraktivní ceny, které v průběhu tohoto výročního týdne proběhnou na našich sociálních sítích,“ doplnil informace o oslavách mluvčí centra Petr Hlávka.