Oprava mostu přes řeku Bystřici na Masarykově třídě skončila. Současný most zde stojí od šedesátých let minulého století a tohle byla první velká oprava. Celkové náklady stály 27,9 milionu korun.
Opravený úsek je dlouhý 21 metrů a jezdí zde i tramvaje. „Stavebníci odstranili původní vozovku a kolejový svršek až na horní povrch nosné konstrukce, tvořené prefabrikovanými nosníky. Poté vytvořili novou spřaženou desku, nové příčníky a provedli injektáž kabelových kanálků. Dále zhotovili novou izolaci mostovky, nový tramvajový svršek a novou vozovku i chodníky,“ uvedl Michal Folta z tiskového oddělení města Olomouc.
Rekonstrukcí prošlo i původní mostní zábradlí a sanace spodní stavby a podhledu mostu. Upravena je cesta před a za mostem.
„Pro rekonstrukci mostu jsme využili období, kdy je v souvislosti se stavbou protipovodňových opatření v centru města uzavřena Masarykova třída a hlavní most přes Moravu. Stejně tak jsme i vloni opravili další most na této trase, a to most přes Mlýnský potok mezi Žižkovým náměstím a ulicí 1. máje,“ říká investiční náměstek primátora Martin Major.
Stavbu prováděla společnost IDS – Inženýrské a dopravní služby Olomouc, náklady činily 27,9 milionu korun. Město Olomouc uhradilo 20,5 milionu korun, zbytek zaplatil Dopravní podnik města Olomouc.