Galerie Šantovka se rozhodla podpořit začínající podnikatele, talentované vědce, kreativní umělce – zkrátka všechny aktivní a nápadité nadšence, kteří se nebojí jít s kůží na trh. Obchodní centrum poskytne vybraným start-upům na týden zdarma prostory, kde budou moci veřejnosti prezentovat své výrobky či inovativní nápady. Projekt, který dostal název ŠANTOVKA STAR(T)S, si klade za cíl představit široké veřejnosti nové firmy a neotřelé produkty, zejména z regionu. Originalita, design, řemesla, lokální značky, ekologie, udržitelnost a kreativita – to vše je společným jmenovatelem vybraných start-upů.
„Věřím, že je povinností úspěšných firem, aby pomáhaly těm, kteří hledají svou podnikatelskou cestu. Navíc v náročné době, kdy jste chvíli nahoře a chvíli zase dole. Chceme usnadnit inovativním projektům navázat kontakt s veřejností. A naopak ukázat návštěvníkům, kteří do galerie chodí, co zajímavého a podnětného vymysleli lidé z regionu i celé republiky,“ řekl majitel Galerie Šantovka Richard Morávek. Připomněl, že do centra měsíčně přijde několik stovek tisíc lidí a řada z nich bude mít o nový start-upový projekt určitě zájem.
Na ploše bezmála padesáti metrů čtverečních se každý týden představí nový koncept. Prostor je zároveň místem, kde je možné se setkávat s lidmi, probírat své zkušenosti nebo představit svoji práci prostřednictvím ukázek či workshopů.
„Okresní hospodářská komora Olomouc dlouhodobě podporuje začínající podnikatele, startupy, kreativce. Osobně mám proto velkou radost, že projekt Šantovka Star(t)s je dalším důležitým projektem, který této cílové skupině pomůže. Líbí se mi kreativa této myšlenky a za nás se určitě pokusíme být nápomocni, ať je projekt úspěšný. I umístění v nákupním centru je dle mého výborným nápadem a ukazuje, že Galerie Šantovka není jen o nákupech, ale také o podpoře smysluplných věcí,“ řekl ředitel Okresní hospodářské komory Radim Kašpar.
V moderně pojatém showroomu je připraveno zázemí pro prezentaci, která nemá téměř žádné limity. “Dalším benefitem je i zajištění propagace a marketingu dané značky či produktu v marketingových sítích galerie a sdílení prostřednictvím virtuálních sítí,” vysvětlila manažerka projektu Eva Sovová.
Každý měsíc je připravován tematicky. V únoru projekt odstartují moderní technologie a svět IT novinek. Návštěvníci si mohou přijít prohlédnout elektronický zámek Pealock na uzamykání kola, koloběžky, kočárku či skútru. Czechitas zase přiblíží novinky ze světa IT a programování. Svoji identitu můžete sdílet prostřednictvím Swopi a své zážitky zase přes virtuální cestovatelský deník Worldee. V průběhu roku plánují pořadatelé témata jako jsou móda, řemesla, umění, vzdělávání, děti nebo bydlení. Každý projekt je v showroomu zpravidla od pondělí do neděle, vždy od 13 do 19 hodin.
„Řešíme velmi často téma společenské odpovědnosti firem a musím říct, že Šantovka se na tomto poli řadí k lídrům. Podporuje sport, kulturu, sociální projekty a jsem rád, že myslí i na podporu startupů. Přeju, ať projekt generuje dámy a pány, nové firmy a záměry, které uspějí, stanou se vizitkou Olomouce,“ řekl na adresu obchodní centra a jejího nového projektu primátor města Olomouce Miroslav Žbánek.
Iniciativu obchodního centra pochválil také hejtman Olomouckého kraje Josef Suchánek. „Jsem v Šantovce už na několikáté veřejně prospěšné akci, otevíral jsem tu očkovací centrum, akce na podporu byznysu jsem tu zažil ještě za svého působení na univerzitě. Vítám, že podporujete startupy, náš kraj má na tomto poli vůči sousednímu Jihomoravskému kraji co dohánět a projekt Šantovka Star(t)s k tomu může významně přispět,“ vyzdvihl hejtman význam projektu pro regionálním rozvoj.
Vizitky jednotlivých projektů, které se představí v Šantovka Star(t)s jsou publikovány na webu santovkastarts.cz, kde je lidé mohou rovněž i hodnotit.