Bezpečnější nastupování cestujících do tramvají umožní chystaná rekonstrukce tramvajové zastávky U Bystřičky na rušné Masarykově třídě v Olomouci, kterou do konce června plánuje přestavět radnice spolu s dopravním podnikem. Rekonstrukce zastávky ve směru na hlavní nádraží bude včetně úprav tramvajové trati a sloupů trakčního vedení stát 23 milionů korun. Dnes to sdělil primátorův náměstek Martin Major (ODS). Rekonstrukce tramvajové zastávky navazuje na stavbu nedalekého mostu přes řeku Moravu, který má být pro tramvaje i auta zprovozněn 1. července.
Stavební práce na tramvajové zastávce U Bystřičky se podle Majora budou týkat úseku dlouhého 113,5 metru v prostoru mezi mostem přes Bystřici a stavbou protipovodňových opatření, jejichž součástí je nový most přes řeku Moravu. Začnou v březnu a potrvají do června. Vznikne tam zastávka vídeňského typu, v níž je nástupiště tvořeno úsekem vozovky zvýšeným zcela nebo téměř na úroveň chodníku. „Právě probíhající stavby protipovodňových opatření a souvisejících uzavírek chceme využít k rekonstrukci tramvajové zastávky, tak aby vše bylo hotové v době, kdy budou dokončeny práce kolem mostu a koryta řeky,“ uvedl Major.
Náklady na rekonstrukci zastávky si rozdělí radnice a Dopravní podnik města Olomouce. Necelých devět milionů korun zaplatí město za rekonstrukci vozovky, chodníků a vybudování samotné zastávky. Zbývajících zhruba 14 milionů korun představují náklady spojené s tramvajovou tratí včetně trolejí a trakčních sloupů, které uhradí Dopravní podnik města Olomouce.
„Šířka ulice se nijak nezmění. V rámci stavby vídeňské zastávky kompletně vyměníme živičný kryt vozovky, chodníky předláždíme novou betonovou dlažbou a upravíme tak, aby přístup na novou, čtyři metry širokou a třicet šest metrů dlouhou zastávku byl bezbariérový,“ podotkl Major. Na stavbu zastávky i protipovodňových opatření pak v této části města naváže zavedení zóny s povolenou rychlostí 30 kilometrů za hodinu.
Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v sousedství centra Olomouce. Projekt začal na jaře 2018, stát bude 730 milionů korun. Investice zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl předloni v únoru otevřen pro dopravu.