Kvůli chystanému zprovoznění opravené křižovatky frekventovaných ulic Schweitzerova a Zikova na sídlišti Nové Sady v Olomouci, po které začnou automobily opět jezdit v pondělí 30. května, budou upraveny trasy a jízdní řády některých autobusových linek. Stavbaři tam totiž pokračují v budování nové části tramvajové trati. Dnes to sdělila mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová.
„Uzavírka komunikace v ulici Zikova bude i nadále ovlivňovat provoz autobusových linek číslo 10, 16 a 29, které budou provozovány dle výlukových jízdních řádů,“ uvedla mluvčí. Linky 17 a 28 se od pondělí vrátí do svých původních tras podle standardních jízdních řádů. Linky číslo 50 a 51 pojedou v původních trasách, ale podle nových výlukových jízdních řádů uveřejněných na zastávkách a na webu www.dpmo.cz. „Linka číslo deset zůstává obousměrně vedena mezi zastávkami Autobusové nádraží podchod a Fakultní nemocnice/Hotelový dům po objízdné trase ulicemi Tovární a Velkomoravská. Na objízdné trase obsluhuje zastávky Velkomoravská a Zenit. Zastávky Trnkova, Zikova a Povel, škola nejsou linkou číslo deset obsluhovány,“ doplnila Sýkorová.
Autobusová linka číslo 16 zůstane ve směru na Nové Sady na objízdné trase, která mezi zastávkami U Botanické zahrady a U Rybářského stavu vede ulicemi Schweitzerova, Velkomoravská a Rooseveltova. „Na objízdné trase obsluhuje zastávky Zenit a Trnkova. Zastávky Povel, škola směr Zikova a Zikova nejsou linkou číslo 16 obsluhovány. V opačném směru bude linka vedena v původní trase s obsluhou všech zastávek,“ dodala Sýkorová.
V lednu zahájená rekonstrukce křižovatky ulic Schweitzerova, Jeremiášova a Zikova je součástí budování nové části tramvajové trati na Nové Sady. Její stavba začala loni v březnu a skončit má letos v říjnu. Nová část trati měří 1200 metrů, bude mít tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Náklady činí 469 milionů korun včetně DPH. Stavba trati na sídlišti ovlivnila také automobilovou dopravu, jelikož byly uzavřeny důležité silnice.
První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů korun. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů. Podle údajů olomouckého dopravního podniku jezdí po této nové trati tramvajemi přibližně dva miliony cestujících ročně.