Svět brýlí je svět sám pro sebe. Pro některé jsou brýle nutností, pro některé módní záležitosti. Málokoho ovšem tento svět míjí. Optometristka Veronika Petříková z Flora Optik vysvětluje, jak vše v péči o zrak funguje.
„My jsme vlastně tak trochu psychologové,“ říká s úsměvem Veronika Petříková, která olomouckou optiku společně s Lucií Švecovou provozuje. „Je potřeba individuální přístup. Zeptat se pacienta, jak bude brýle používat, na co, a jak často. Jak fungoval bez brýlí nebo s brýlemi doteď, zda mu vadí například střídání brýlí při pohledu do dálky a do blízka,“ vyjmenovává optometristka a hned dodává: „Je smutné, že lidé přicházejí z velkých řetězců, kde jim špatně poradili.“
Flora Optik zákazníkům nabízí kromě měření zraku, servisu brýlí nebo aplikaci kontaktních čoček i spolupráci s očním lékařem, který sídlí na stejné adrese.
Adresa: Wolkerova 22, 779 00 Olomouc
Otevírací doba: Pondělí – Pátek: 8 – 17 hodin
Před výrobou brýlí je nutné pacientovi přesně změřit zrak, i na to je Flora Optik připravená. „Zákazníkovu refrakční vadu změříme na přístroji DNEye scanneru, což je největší novinka v optickém světě, tento přístroj měří dioptrie na setinu přesně a umí zohlednit dioptrie naměřené za světla i za šera, to je například důležité pro čočky při řízení automobilu,“ vysvětluje Veronika Petříková s tím, že v České republice je jen pár přístrojů tohoto typu.
Ve Flora Optik si poradí s letním sluníčkem i aktivním sportovcem
„Pokud vám záleží na vašem zraku a zdraví? Pak není co řešit, nejlepší jsou kvalitní sluneční brýle,“ říká Veronika Petříková a potvrzuje, že nabízejí i nedioptrické sluneční brýle mnoha značek. U těchto brýlí si zákazník může vybrat z celoplošného zabarvení například se zrcadlovou vrstvou anebo dobarvující sklíčka, která jsou zabarvená např. Na 50 procent a dle intenzity UV záření se dobarvují na 85 procent. „Tato sklíčka využívají hodně sportovci,“ dodává Petříková
Někdo se chce na svět koukat přes růžové brýle, i to je možné. „Jakákoliv výrobní čočka lze vyrobit v nejrůznějších odstínech a barvách. Od zelené po růžovou a v jakémkoliv stupni sytosti,“ představuje možnosti optiků dále Petříková s tím, že nejpopulárnější je zabarvení do šedé, nebo hnědé barvy.
Do Flora Optik ovšem přicházejí také aktivní sportovci, je zde pro ně široký sortiment obrouček, a hlavně, odborná pomoc. „Sportovní brýle jsou samozřejmě o designu, hlavní je ovšem praktická část,“ vysvětluje optometristka Veronika Petříková. „Sportovní brýle bývají často velice prohnuté, tím pádem musíme přistupovat ke každým brýlím individuálně a podle stupně prohnutí propočítat dioptrické sklíčko tak, aby při používání měl zákazník vždy komfortní vidění,“ popisuje dále Petříková.
Sportovci s dioptrickou vadou mají vlastně tři možnosti, jak svoji vadu korigovat. „Mohou použít kontaktní čočky, nebo sportovní dioptrické brýle s klipem anebo je možné vyrobit sklíčko dle původních brýlí s dioptrií,“ říká Petříková a dodává, že ve Flora Optik přistupujeme ke každému zákazníkovi individuálně a podle jeho potřeb se mu snažíme „ušít brýle na míru“.
Flora Optik je i na sociálních sítích
Facebook: Flora Optik
Instagram: floraoptikolomouc
Web: floraoptik.cz
Brýle už nejsou pouze zdravotní pomůckou, ale i módním doplňkem
V posledních letech se z brýlí stává také módní doplněk a věc stylu. Lidé chtějí pěknou obroučku, která jim bude dobře sedět, proto Flora Optik nabízí i řadu extravagantnějších obrouček. „Bereme i dost netradiční design obrub, je po nich poptávka,“ říká optometristka Veronika Petříková s tím, že se jedná o hodně masivní obroučky anebo obroučky s hodně výraznou barvou. Podle Petříkové musí být prodejce v optice zároveň dobrým vizážistou, aby dokázal klientovi dobře poradit. „Momentálně jsou velice populární také brýle Harry Potter, tedy kovové a kulaté,“ říká majitelka Flora Optik.
Cena obroučky by měla korespondovat s cenou do nich vloženého skla, u multifokálních skel je pak částka za skla vyšší. „Je samozřejmé, že lidé chtějí mít pěkný design, nesmí ovšem zapomínat, že na svět kolem sebe se koukají přes skla, ne skrz obroučku,“ uzavírá Petříková a dodává, že toto by měl mít správný optik na paměti. Neprodat za každou cenu nejdražší obroučku, ale hlavně pomoci zákazníkovi.