Novou výpravní budovu s komfortním zázemím a veřejnou sítí wi-fi i moderní nástupiště vybavené informačním systémem poskytne cestujícím po rekonstrukci autobusové nádraží v Litovli na Olomoucku. Jeho modernizaci za 30 až 40 milionů korun připravila společnost ČSAD Ostrava.
„Veškerá dokumentace je již na příslušných úřadech a očekáváme vydání stavebního povolení,“ řekl dnes člen představenstva ČSAD Ostrava Petr Nemrava. Modernizace autobusového terminálu v Litovli má být dokončena v roce 2023.
Původní autobusové nádraží v Litovli bylo vybudováno v 60. letech minulého století. Příprava jeho rekonstrukce započala v roce 2020, kdy bylo zároveň přesunuto autobusové nádraží do náhradních prostor v Příčné ulici. „Se začátkem rekonstrukce máme bohužel zpoždění, a to vlivem problémů v dodavatelských řetězcích, které přetrvávají ještě po covidovém období,“ uvedl Nemrava.
Projekt počítá se stavbou nové výpravní budovy s čekárnou, sociálním zázemím, a také informační kanceláří, která na původním autobusovém nádraží nebyla. Čekárna bude klimatizovaná a pokrytá wi-fi signálem. Ve zbytku budovy bude zázemí pro řidiče. Cestující budou mít k dispozici osm odjezdových stání, tři stání na výstup. Nástupní stanoviště budou opatřena přístřešky a označníky zastávek, k dispozici bude i moderní informační systém, a to včetně zabezpečení, kamer a rovněž wi-fi pro cestující.
„Všem občanům města a cestujícím děkuji za trpělivost. Jsem si vědom toho, že provoz náhradního autobusového stanoviště je zátěží pro cestující i okolní dopravu. Proto budeme intenzivně stavbu monitorovat a dohlížet na termíny,“ uvedl starosta Litovle Viktor Kohout.
Společnost ČSAD Ostrava provozuje v Olomouckém kraji autobusová nádraží také v Olomouci, Uničově, Hranicích, Jeseníku a Šumperku. Autobusový terminál v Šumperku byl nedávno modernizován, jeho rekonstrukce stála 169 milionů korun. Podle zástupců města jde nyní o jedno z nejmodernějších autobusových nádraží v zemi, cestujícím na něm slouží moderní technologie. Tvůrci projektu mysleli i na zázemí – včetně vzrostlé zelené střechy, ochlazování a rosení nástupišť v horkých dnech i nové klimatizované výpravní budovy.