Nové Sady se dočkaly nové konečné tramvajové zastávky U kapličky. Tramvaj tam jezdí už od 1. listopadu. Mimo novou tramvajovou trať a rekonstrukce komunikace vzniklo několik světelných křižovatek. Semafory a jejich jednotlivé signální plány čeká ještě finální úprava.
Budování tramvajové trati, velké množství dalších stavebních prací ovlivňující chování dopravy, to vše znemožňovalo nastavení světelné signalizace už dřív. Správné fungování semaforů totiž není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nastavení signálních plánů je možné až když se doprava v širších souvislostech chová standardně. Až pak mohou být intervaly pro řidiče motorových vozidel, tramvaje i chodce v ideálním poměru.
„Podle odborníků, kteří se tímto tématem zabývají, lze počítat s finálním seřízením všech semaforů v ulicích Zikova, Rooseveltova a Schweitzerova na optimální intervaly nejpozději do dvou měsíců. Výsledkem bude plynulejší doprava v těchto ulicích,“ uvedl Michal Folta.