Město Prostějov řeší stejně jako i další města v kraji nedostatek parkovacích míst. Nyní město vydalo statistiku, jak se radnici daří s budováním nových stání. V současnosti situaci komplikují také autovraky zaparkované na veřejných prostranstvích.
Za posledních šest let bylo podle statistik prostějovské radnice vybudováno téměř 1 346 nových stání pro řidiče vozidel. Jen v letošním roce vzniklo 242 míst. Nejvíce parkovacích míst město vybudovalo hned v roce 2017, kterým statistika začíná. Tehdy jich bylo 640. Naopak nejméně stání vzniklo v roce 2020, jednalo se o pouhá 4 nová místa.
„Součástí koncepčního rozvoje města je mimo jiné oblast dopravy včetně budování nových parkovacích míst. V rámci investičních akcí, nejen při regeneracích sídlišť, se zkapacitňují stávající parkovací plochy a souběžně, tam kde je to možné, se budují nová parkovací místa,“ informoval náměstek prostějovského primátora Jiří Rozehnal. „Žijeme v době, kdy mnoho rodin vlastní dva a více automobilů a budování parkovacích ploch je nezbytné. Ovšem, a to je třeba zdůraznit, ne na úkor zeleně,“ uvedl náměstek Rozehnal.
Nově vybudovaná parkovací stání za období 2017 – 2022:
Rok 2017 – 640 míst
Rok 2018 – 202 míst
Rok 2019 – 129 míst
Rok 2020 – 4 místa
Rok 2021 – 129 míst
Rok 2022 – 242 míst
Celkem – 1 346 míst
Součástí parkovací politiky města Prostějov je také stavba nového parkovacího domu, která začne v příštím roce, jak jsme psali zde. Parkovací dům by měl nabídnout řidičům nových 132 míst. Údajný zvýšený provoz okolo možného parkovacího domu a snížení kvality bydlení v sousedství ulic Komenského a Újezd, kde má být parkovací dům postaven, byly důvodem, proč 200 místních stavbu odmítlo v petici. Tu ovšem zastupitelstvo v minulém týdnu zamítlo.
Za nedostatkem parkovacích míst stojí také odstavené autovraky. Těch je aktuálně v ulicích Prostějova okolo osmdesáti. Prostějovská radnice situaci mapuje prostřednictvím hlášení občanů i vlastním šetřením místní městské policie.
„V současnosti máme z ulic města Prostějova odstraněno kolem osmdesáti vraků. Dalších dvaadvacet jich je v řešení. Rozhodně chceme vyčistit město od těchto vozidel, která mnohdy blokují již tak nedostatková parkovací místa,“ uvedl náměstek primátora pro dopravní oblast Jiří Pospíšil.
Některé odtažené vozy skončí v dražbě. Vozidla ve špatném stavu a ta, která se nevydraží skončí v likvidaci. „Dražba by dle předpokladů mohla proběhnout v první polovině roku 2023. Pokud se nepodaří vozidla v dražbě prodat, budou předána k ekologické likvidaci, přičemž náklady spojené s likvidací budou hradit jejich provozovatelé,“ uvedl Pospíšil na začátku listopadu, jak jsme psali zde.