Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje se stavbou dálnice D1. U Přerova silničáři aktuálně odvážejí ornici. Poslední úsek dálnice měří deset kilometrů a hotový by měl být v roce 2026.
Přípravné práce začaly na konci loňského roku. Nyní pokračuje hlavně odvozem zeminy, což by mělo trvat podle předchozích vyjádření několik týdnů.
O ornici se stará sestava kloubových damprů CAT 730 v čele s pásovým rypadlem CAT 352. „Každý z 5 damprů měří na délku 10,6 m a díky řadovému šestiválci o výkonu 274 kW (373 koní) uveze na korbě 28 t zeminy,“ informovalo ŘSD Olomoucký kraj na sociální síti.
Práce pokračují také na území budoucí dálnice D35 (Křelov–Slavonín). Na místě začal pyrotechnický průzkum. V prvotní fázi vyhledávají pyrotechnici munici pomocí detektoru. To pomůže při vytváření podkladů pro další hodnocení lokality a případné výkopy. Pohyb po polích komplikuje podle ŘSD bláto.