Záchranáři doporučují nejen o prázdninách používat aplikaci Záchranka. Jeden z nejčerstvějších případů, kdy díky mobilní aplikaci pomohli zachránit život, se odehrál v tomto týdnu.
Operační středisko olomoucké záchranky přijalo hlášení právě přes aplikaci Záchranka, ale když zavolala operátorka třikrát zpět, nikdo nereagoval na dotazy. „Na dané číslo bylo odesláno přes portál Záchranky chatovací okno se základní otázkou a výzvou pro videohovor. Na druhé straně telefonu se objevil hluchoněmý muž: v chatovacím oknu mu tedy byly kladeny otázky a on se snažil ukazovat na svém těle, co jej trápí a kde, co bolí,“ informovala mluvčí záchranářů Lucie Mikisková.
„Jednalo se o cyklistu, kterého při projížďce lesem náhle začalo bolet v nadbřišku a mírně také na hrudi. Jelikož jsme měli přesné GPS souřadnice, byla na místo události ihned vyslána rychlá záchranářská posádka,“ dodala mluvčí.
Muž byl při vědomí i po příjezdu záchranářů, pomocí gest komunikoval s odborníky a ti jej kompletně vyšetřili. „Po několika minutách nabíraly potíže na intenzitě a při opakované monitoraci EKG byl u muže diagnostikován akutní infarkt myokardu. Proběhlo tak následné kontaktování lékaře na angiolince, kdy byl muž ihned indikován k zákroku na sále. Byl standardně premedikován, zastabilizován a transportován do FNOL na I. interní ambulanci,“ uzavřela Mikisková.