Olomoucký krajský úřad v územním řízení schválil chystanou modernizaci železniční trati mezi Přerovem a Kojetínem na trase z Přerova do Brna. Hlavní stavební práce se budou týkat železničního úseku v délce zhruba 17 kilometrů. V územním řízení krajský úřad rozhodl o tom, že lze plánovanou dopravní stavbu umístit v této části Olomouckého a Zlínského kraje. Následně může být zahájeno stavební řízení. ČTK dnes informaci získala z rozhodnutí, které bylo zveřejněno na úřední desce hejtmanství.
Projekt zahrnuje rekonstrukci železniční stanice Kojetín, traťového úseku z Kojetína do Chropyně včetně tamní stanice a úsek z Chropyně do Přerova. Součástí projektu jsou i stavební úpravy v železniční stanici Přerov. Trať bude po modernizaci dvoukolejná a vlaky po ní budou moci jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Díky rekonstrukci se má výrazně zvýšit kapacita železniční dráhy pro dálkovou i regionální osobní dopravu.
Modernizace úseku z Přerova do Kojetína počítá s demolicí výpravních budov ve stanicích Kojetín a Chropyně. „Náhradou jsou navrženy objekty nové, dispozičně uzpůsobené potřebám cestujících, požadavkům pokročilého řízení dopravy a prostorovým nárokům zabezpečovací a sdělovací techniky,“ stojí v oznámení. V návaznosti na modernizaci železniční stanice Kojetín bude rekonstruována také část trati z Kojetína do Kroměříže. Hlavní stavební práce se tam budou týkat úseku v celkové délce 1500 metrů. Mezi Kojetínem a Lobodicemi bude opravena železniční trať v délce 766 metrů.
Z pěti úseků železniční trati z Přerova do Brna by se měly začít modernizovat nejdříve v roce 2025 části mezi Přerovem a Kojetínem a Kojetínem a Nezamyslicemi. Příprava navazujícího sedmnáctikilometrovém úseku mezi Vyškovem a Nezamyslicemi se totiž zkomplikovala. Proti záměru se vyslovila například obec Pustiměř, přes jejíž katastr má trať vést. Správa železnic musí dopracovat posouzení vlivů na životní prostředí EIA.