Když přijel zakladatel Santosh Rana před léty do Čech, nejspíš netušil, že postupně založí značku, která v roce 2023 bude mít 10 poboček po celé republice, jednu ve Vídni a další i na Slovensku. Na konci listopadu otevřeli manželé Pánkovi desátou pobočku restaurací Bombay Express.
Pánkovi uplatňují v Olomouci zkušenosti z provozu jejich první pobočky. Z deseti poboček značky Bombay Express mají na starosti dvě z nich. „Je to propojené, manželův táta začal pracovat v devadesátkách s nábytkem. Dodávali komerční interiéry pro pobočky v obchodních centrech, a tak se k Bombay Express dostali. Většina poboček prošla rukama mého tchána,“ začíná Ivana Pánková příběh o tom, jak se dva ekonomové dostali ke gastronomii.
„Tím, že mě baví gastronomie a vaření, dostali jsme se k první pobočce, kterou máme v Plzni. V březnu to budou čtyři roky, otevřeli jsme sedm dní před první vlnou covidu, a ustáli to,“ doplňuje manželku Tomáš Pánek.
Nabídka Bombay Express je pestrá, na své si přijdou vegetariáni i milovníci masa. Bombay Express nabízí především severoindická jídla. „Chodí za námi zákazníci, kteří nám děkují, že jsme je chutěmi vrátili do Indie, třeba na dovolenou,“ vysvětluje Pánková a popisuje, kde se bere autenticita chutí v restauracích Bombay Express: „Koncept funguje tak, že pokud chceme autentické jídlo, potřebujeme jako kuchaře opravdové Indy. Stojíme si za tím, že nikdo neuvaří indické jídlo lépe, než Indové samotní.“
Pobočka se otevřela 29. listopadu, už nyní si ale místo v olomoucké Šantovce a místní zákazníky Pánkovi pochvalují. „O moravskou pobočku jsme usilovali dlouho, najít místo v obchodním domě je ale těžké. Šantovka pro nás byla jasná volba, je to pro nás nejprestižnější obchodní centrum a zájem jsme měli už před víc než dvěma lety. Navíc tady bydlíme, máme centrum obhlédnuté, víme, že to tady žije,“ popisuje začátky v Olomouci Pánek.
„Naše jídlo je exotika, ale lidé na Olomoucku jej znají. Spousta lidí, co sem chodí, nám od otevření říká, že znají značku z Prahy. Často nám zákazníci říkají, že takové jídlo tady chybělo, chodí k nám lidé z byznysových center v okolí a rádi zkouší i nové chutě. Zatím máme pozitivní reakce,“ doplňuje Ivana Pánková.
Sezónní nabídka i mobilní aplikace Bombay Express
„Nabídka je dána společným konceptem s dalšími pobočkami, na jaře bývají saláty, na podzim míváme jídla z dýně, v létě si u nás dáte snacky,“ vypočítává manažerka pobočky s tím, že Bombay Express myslí i na zákazníky, kteří chodí pravidelně, ale zároveň je baví objevovat nová jídla. „Máme stálou nabídku a v pracovních dnech míváme denní nabídku do vyprodání, takže kdo k nám chodí pravidelně, nemusí jíst pořád stejná jídla ze stálé nabídky.“
Na rozdíl od některých jiných poboček má ta olomoucká také vlastní posezení. Pokrmy se připravují přímo tady v Šantovce, a to od prvního umytí květáku, až po poslední tepelnou úpravu. Nyní připravuje olomoucká pobočka také spuštění vlastního rozvozu.
„V prvním kvartálu roku 2024 chceme spustit rozvoz, přes běžné rozvozové služby i přes nás. Máme také svou mobilní aplikaci, kde funguje i věrnostní program,“ zmiňuje novinky Pánková a vysvětluje, co všechno mobilní aplikace umí: „Pokud si zákazník od nás pravidelně objednává, sbírá body, které pak vymění za slevy. Taky míváme happy hour, o které vědí jen zákazníci s aplikací. Není to jen donášková aplikace, zákazník si přes ni může taky objednat jídlo na konkrétní čas, my jej připravíme a zákazník si jej sám vyzvedne bez čekání ve frontě.“