Zpravodajský report z Olomouckého kraje

Modernizace může vyjít až na 274 milionů. O osudu trati do Hodolan rozhodne rada

Město Olomouc řeší tramvajovou trať do Hodolan. Rada města na svém úterním jednání převzala doporučení Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) o modernizaci trati. O konci životnosti tohoto úseku, který obsluhuje tramvajová linka č. 4, informovali zástupci dopravního podniku město už v září loňského roku.

Musíme si ujasnit, kam a kdy se chceme posunout,“ apeloval na vytvoření studie primátor Miroslav Žbánek. Připomněl, že samotná komunikace patří státu, nikoliv městu, stejně jako most přes řeku Bystřici a že bude nutné jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. To potvrdila Olomouckému Reportu také mluvčí DPMO Anna Sýkorová: „Komunikace není městská, bylo komplikované sestavit podklady za všechny subjekty. Dopravní podnik připraví materiály, ale rozhodnutí bude v každém případě na Radě.“

Osud tramvajové trati vedoucí na Hodolany má více variant. Ve hře byla modernizace, ale i úplné zrušení trati a vybudování autobusových zastávek. Rada města Olomouce ovšem musí rozhodnout, jestli dojde k pouhé opravě tramvajového svršku, nebo k celkové modernizaci, kterou doporučil radním Dopravní podnik města Olomouce (DPMO).

Částka záleží na vysoutěžené firmě, která nakonec opravy provede. V podkladech, které jsme radním připravili, jsme vyčíslili malou opravu na 194 milionů korun a pokud by šlo o kompletní modernizaci, jednalo by se o 274 milionů korun,“ popsala pro Report Sýkorová s tím, že rada měla informace o konci životnosti trati už v září roku 2023. „Předložili jsme radě dokumenty o tom, že trať bude možné v tomto stavu provozovat ještě zhruba pět let, ale pak už to nebude možné,“ dodala. Na zmíněné trati došlo v říjnu loňského roku ke srážce kamionu a vlaku, trať byla několik dní neprůjezdná.

Zástupci odboru investic i odboru dotačních projektů s návrhem dopravního podniku rovněž souhlasí,“ doplnila náměstkyně primátora Miroslava Ferancová, která má v kompetenci odbor dopravy. Příprava opravy bude podle vyjádření primátora složitá, protože se jedná o důležitou dopravní tepnu, jejíž uzavření zkomplikuje provoz. „Přitom nemůžeme čekat na dobu, než vznikne souběžná rychlostní tangenta na Šternberk, ale životnost trati je zároveň odhadnuta jen na pět let,“ řekl primátor. Dopravní podnik proto musí počítat i s variantou, že by tramvaj při rekonstrukci měla konečnou u autobusového nádraží.

Na modernizaci trati do olomoucké části Hodolany by mohlo město dostat dotaci z evropských fondů, v takovém případě ale musí být opravy hotové do konce roku 2028.

Související články

Olomoucký kraj

Na Jesenicku je potřeba zkoordinovat dobrovolníky. Pomohou neziskové organizace

O víkendu 21. – 22. září se očekává, že do zasažených regionů začnou najíždět dobrovolníci, kteří chtějí pomáhat lidem zasaženým povodněmi. Likvidační práce však...

Pásová rypadla a jeřáby. Hasiči odklízí škody s těžkou technikou

S klesající vodou v kraji se postupně odhalují škody napáchané povodněmi. K úklidu škod využívají hasiči těžkou techniku na několika místech v kraji. Obrovský kus práce odvádějí dobrovolní...

Hladina klesá, v postižených oblastech se uklízí. Kam vrátit písek?

Zhruba čtyři sta tun písku je v lokalitách ohrožených povodní. Pytle s již nepotřebným pískem bude možné vrátit v bývalých neředínských kasárnách příští týden. Návrat písku...

Vězně v Olomouckém kraji vybavili lopatami a holinkami, zamířili na Šumpersko

Lopaty a holinky se staly v těchto dnech součástí výstroje několika desítek vězňů z olomoucké a mírovské věznice, kteří zamířili na Šumpersko pomoci s...

Nejnovější

Na Jesenicku je potřeba zkoordinovat dobrovolníky. Pomohou neziskové organizace

O víkendu 21. – 22. září se očekává, že do zasažených regionů začnou najíždět dobrovolníci, kteří chtějí pomáhat lidem zasaženým povodněmi. Likvidační práce však...

Pásová rypadla a jeřáby. Hasiči odklízí škody s těžkou technikou

S klesající vodou v kraji se postupně odhalují škody napáchané povodněmi. K úklidu škod využívají hasiči těžkou techniku na několika místech v kraji. Obrovský kus práce odvádějí dobrovolní...

Prostějovský magistrát bude mít zelenou střechu. Zaplatí za ni přes 1,2 milionu

Magistrát ve Školní ulici v Prostějově bude mít zelenou střechu. Rozhodnutí schválili městští radní. Realizace střechy a vegetační úpravy dvora a budovy budou stát 1...

Předčítání z knih i koncert. Přerovská knihovna se zapojí do Noci literatury

Noc literatury se každoročně koná na podporu současné evropské literární tvorby. Po celé republice tak proběhne již 18. ročník. Letos se poprvé zapojí také...

Dostupné bydlení, péče o seniory, ale také návrat ke kořenům. To je životní filozofie...

Lidé si ji pamatují především jako velmi aktivní propagátorku lidové kultury, tradic a spolkového života na Hané. Mnoho let stála v čele asociace folklorních...

Podzimní novinky z dýňového menu? Bombay Express v Šantovce brzy oslaví rok

Brzy oslaví rok od otevření, nyní se připravují na podzimní nabídku. Řeč je o podniku Bombay Express, olomoucké pobočce, která se nachází v jídelní...

Politika je práce jako každá jiná, říká František Jura. Jak vypadá běžný pracovní týden...

František Jura se v regionální politice angažuje už dobrou dekádu. Deset let je prostějovským zastupitelem, z toho šest v pozici primátora a za sebou má také práci...

Za tajuplnou legendou na plumlovský zámek. Noční prohlídky jsou zpátky

Tajuplné legendy, šerm, tanec, ale i intriky... Plumlovský zámek připravuje noční prohlídky, které jsou návštěvníky velmi oblíbené, také letos. Už 20. a 21. září...