Správa železnic vypíše už čtvrtou architektonickou soutěž kolem plánované vysokorychlostní železnice. Bude se rozhodovat o nové podobě nádraží Hranice na Moravě, které se má na nové trati stát důležitým přestupním uzlem.
Už čtvrtou architektonickou soutěž související s vysokorychlostní železnicí vypíše na začátku jara Správa železnic. Jejím výsledkem bude zpracování architektonicko-urbanistického návrhu nové podoby nádraží v Hranicích.
„Aktuální preferované řešení počítá s tím, že se postaví novostavba výpravní budovy a celé nádraží se posune blíže autobusovému,“ říká Tomáš Švanda, hlavní inženýr stavby ze Správy železnic. Cestujícím by nová podoba nádraží proto měla umožnit mimo jiné kratší přestupy, v zadání soutěže je i možnost parkování a to i ve formě K+R. Kromě autobusu budou mít cestující možnost přestoupit na konvenční železnici a to díky umístění nového terminálu, na který bude vypsána samostatná zakázka. Díky němu cestující jednoduše přestoupí na vlak například do Valašského Meziříčí a dále na Slovensko.
Namísto výstavby nového terminálu přímo na vysokorychlostní trati se plánuje využít sjezdy z vysokorychlostní tratě a upravit stávající hranické nádraží.
Nové nádraží Hranice na Moravě by mělo stát na plánované vysokorychlostní trati Moravská brána I, nové dvacetikilometrové dvoukolejné trati, po které budou moci vlaky jezdit rychlostí až 320 km/h. Spojí stanice Hranice na Moravě a Prosenice. Zahájení její stavby se předpokládá na rok 2026 a uvedení do provozu v roce 2032.