Poslední část západního dálničního obchvatu Olomouce mezi Křelovem a Slavonínem bude zprovozněna na konci listopadu 2025. Původně se otevření tahu plánovalo na jaro 2026. Ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl na twitteru oznámil, že doba výstavby bude zkrácena o 158 dnů. Díky této stavbě by se měly přestat tvořit kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu Globus na západním okraji města. Zároveň vznikne nepřerušený dálniční tah D35 mezi Mohelnicí na Šumpersku a Lipníkem nad Bečvou na Přerovsku.
„ŘSD uzavřelo dodatek se zhotovitelem stavby “D35 3508.2 Křelov – Slavonín, 2. etapa”, jehož předmětem je zkrácení doby výstavby 3,3 kilometru dlouhého úseku D35 na obchvatu Olomouce o 158 dnů. Nový termín zprovoznění stavby je stanoven na 20. listopadu 2025, to znamená za 15 měsíců,“ oznámil dnes Mátl na sociální síti.
Zakázku na stavbu poslední části obchvatu Olomouce získalo sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice, které zvítězilo ve výběrovém řízení s nabídnutou cenou 838 milionů korun. Nový dálniční úsek se na obou koncích připojí na dálnici D35. Podle ŘSD trasa dálnice D35 mezi Křelovem a Slavonínem je velmi důležitý úsek. „Přes 18 tisíc aut denně se zatím podepisuje na vzniku kolon u okružní křižovatky poblíž Globusu. Provizorní řešení během dvou let nahradíme moderní dálnicí v přímém směru. Původní silnici I/35 spolu s mimoúrovňovým křížením u Křelova přeřadíme do kategorie komunikací nižších tříd,“ uvedl Mátl letos v únoru při zahájení stavby.
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. Kvůli změně zákona bylo nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Poslední úsek dálničního obchvatu je součástí dálnice D35. Takzvaná západní tangenta spojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první částí obchvatu. Stavba téměř 15 kilometrů dlouhého jižního úseku obchvatu Olomouce byla dokončena v roce 2003 a stála 4,9 miliardy korun.