Už v příštím roce by mohla začít modernizace trati z Brna do Přerova. Správa železnic nyní vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele prací v úseku mezi obcemi Nezamyslice a Kojetín. Vlaky by na nově zhotovené trati mohly dosahovat rychlosti až 200 kilometrů v hodině. Hotovo by mělo být v prosinci 2028.
Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů a díky vybudování rozsáhlých přeložek se na něm zvýší rychlost na 200 kilometrů v hodině. „V rámci projektu se vybuduje Němčický tunel o délce 744 metrů a postaví osm železničních mostů, z nichž nejdelší bude měřit 122 metrů. Cestující se mohou těšit na bezbariérové přístupy na nástupiště, pohodlný nástup do vlaků a dvě nové zastávky s parkovišti a cyklostojany. Chybět nebude ani zabezpečovací systém ETCS a rádiový systém GSM-R,“ uvedl na sociální síti X generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jedna ze zmiňovaných zastávek by měla vzniknout jako náhrada ze zrušenou stanici Němčice nad Hanou.
V případě provozních mimořádností by mělo být možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku. Stavbaři také zruší oba železniční přejezdy. „V Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě,“ uvedla Správa železnic s tím, že dotčené obce budou chránit nové protihlukové stěny.
Stavba by měla začít v červnu příštího roku. Hotovo by podle plánu mělo být v prosinci 2028. Správa železnic předpokládá celkové náklady na více než 7,7 miliardy korun.