Společnost Galerie Šantovka, která v Olomouci provozuje stejnojmenné nákupní centrum, v roce 2023 zvýšila tržby meziročně o 26 milionů korun na rekordních 496 milionů korun. Pilířem tržeb firmy jsou příjmy z pronájmu obchodů. Zisk Galerie Šantovka ale loni klesl o 171,3 milionu korun na 8,1 milionu korun ze 179,4 milionu korun v roce 2022. ČTK dnes data získala z výroční zprávy společnosti Galerie Šantovka. Obchodní komplex se otevřel v roce 2013 nedaleko historického centra Olomouce a patří mezi deset největších nákupních center v zemi.
Provozní zisk Galerie Šantovka v loňském roce vzrostl o 30 milionů korun na 233 milionů korun. Finanční hospodaření firmy ale skončilo ztrátou 139 milionů korun, zatímco v roce 2022 vykázalo zisk 30,2 milionu korun. Hospodaření společnosti Galerie Šantovka zatížily nákladové úroky z čerpaného úvěru, které loni vzrostly na 130,5 milionu korun z necelých 53 milionů korun v roce 2022.
V roce 2022 tržby Galerie Šantovka vzrostly meziročně o 22 procent na 470,2 milionu korun. Zisk Galerie Šantovka ovšem předloni klesl na 179,4 milionu korun z rekordních 226 milionů v roce 2021.
Galerie Šantovka stojí na místě zkrachovalého podniku Milo. Nákupní centrum má prodejní plochu 48.000 metrů čtverečních a jsou v něm zhruba dvě stovky obchodů, multikino či bowlingová aréna. Jediným akcionářem Galerie Šantovka je společnost Šantovka Holding, ve které měla loni hlavní podíl společnost Perrarus Holding podnikatele Richarda Morávka.
Developerská skupina Redstone, za kterou stojí Morávek, plánuje v sousedství Galerie Šantovka stavbu poslední části projektu. Zhruba třímiliardová investice zahrnuje stavbu několika budov s obchody, gastronomickými provozovnami, divadelním i koncertním sálem, čtyřhvězdičkový hotel, rezidentní část i výškovou budovu Šantovka Tower.