Dvě nové cyklostezky bude mít místní část Předmostí. Obě povedou do Přerova – jedna ze Sportovní ulice k lužnímu lesu Žebračka, druhá z Hranické ulice na Velkou Dlážku.
„Nová stezka pro cyklisty a chodce, která spojí Sportovní ulici s cyklostezkou Žebračka, se má začít stavět ještě letos. Trasa protne i frekventovanou silnici I/47 u Emosu, a to v místě, které je dlouhodobě vnímáno jako rizikové pro chodce či cyklisty, kteří si tudy krátí cestu do Přerova. Nedávno došlo v tomto úseku ke snížení rychlosti na 50 km/h posunutím značky začátek obce – a nyní následují další opatření ke zvýšení bezpečnosti,“ vzpomněl radní pro dopravu Tomáš Navrátil.
Stezka začne napojením na místní komunikaci ve Sportovní ulici a pokračovat bude v trase nezpevněné polní cesty směrem k silnici. Tam už jsou navržena opatření, zajišťující její bezpečné překročení. V rámci těchto úprav se vystaví například dělicí ostrůvek, součástí je i vybudování přidruženého jízdního pruhu. Pro bezpečný pohyb cyklistů bude rozšířená stávající zpevněná krajnice a na trase bude i nové osvětlení – LED světla mají být instalována podél nové cyklostezky, která částečně vede i pod železniční tratí. „Na radě města jsme odsouhlasili, že stezku vybuduje přerovská firma SISKO, která ve výběrovém řízení nabídla nejnižší cenu – 5 milionů 669 tisíc korun,“ doplnila náměstkyně přerovského primátora Hana Mazochová.
Úředníci odhadují, že by se se stavbou této cyklostezky mohlo začít na podzim. V místě totiž ještě aktuálně probíhá modernizace železniční tratě. „Počítáme, že práce by mohly být zahájeny v září letošního roku a ukončeny v první polovině příštího roku. V části stezky u takzvané první myší díry bude ČEZ ještě provádět přeložku podzemního vedení energetických sítí – takže musíme počkat, až plánované práce dokončí, teprve pak se můžeme pustit do budování,“ vysvětlil Zdeněk Dostál z přerovského magistrátu.
Stavba bude pokračovat až v příštím roce
Předmostí s Přerovem spojí v příštím roce ještě jedna cyklostezka, která povede z Hranické ulice na Velkou Dlážku. Ta se začala budovat letos v létě, ale stavba se kvůli chybě projektanta musela odložit. „Po zahájení prací byl totiž zjištěn konflikt s vedením inženýrských sítí, které vyžadují provedení přeložky. Je třeba proto zpracovat dokumentaci přeložky, povolit ji a realizovat – to znamená, že zahájení vlastní stavby se přesune pravděpodobně na jaro příštího roku,“ upozornila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu. Železobetonový cyklopodjezd pod železniční tratí, který je součástí této nové trasy, je hotový už od letošního jara, ale bez navazující cyklostezky je momentálně nevyužitý. „Tento podjezd pro cyklisty byl postaven Správou železnic a stál 13 milionů 342 tisíc korun. Dotace pokryla 85 procent uznatelných nákladů, takže přerovskou kasu tubus přišel nakonec jen na 2 miliony,“ vzpomněla na tuto investici náměstkyně Mazochová.