Začínal se čtyřmi stojany brýlí, teď má největší nabídku brýlí v Olomouckém kraji. Když Radek Wagner odjel do Ameriky, rozhodl se, že své podnikání založí na svých koníčcích. Dnes se tak zdraví se zákazníky v optice i v půjčovně přívěsů. „Tím, že mám hodně koníčků, mám kolem sebe hodně lidí,“ vysvětluje Wagner.
„Dnes máme v našich dvou prodejnách okolo pěti tisíc kusů. Troufnu si tvrdit, že v Olomouckém kraji jsme největší z nezávislých optik. Všichni jsme optometristi, dokážeme po profesní stránce nabídnout kompletní servis. Nejsme jen prodejci brýlí,“ vysvětluje mně majitel optiky Radek Wagner ve chvíli, kdy se potkáváme v Optice Wagner na třídě 17. listopadu v Olomouci za Šantovkou.
Druhou pobočku má Radek Wagner v Prostějově, původně ale začínal v Pavelčákově ulici v Olomouci. „Začínal jsem se čtyřmi stojany, ze 160 brýlí jsme se pak dostali do Prostějova a teď mám druhou pobočku opět v Olomouci,“ popisuje majitel a cestovatel a dostává se k tomu, jak s podnikáním začal. Optika totiž není jediným odvětvím, ve kterém Wagner podniká.
„Začalo to tím, že jsem 2018 letěl do Ameriky, napřed jsem koupil auto a jezdil s ním kempovat. Začalo pátrání po dalších camperech.“ Cesta k dalšímu podnikání najednou byla podle Wagnerových slov docela jednoduchá: „Mezi známými se rozkřiklo, že mám campery, a najednou mně volají tři lidi, že by chtěli půjčit přívěs.“ V půjčovně dnes má Wagner čtyři přívěsy, kromě většího a menšího camperu nabízí střešní stan, obytný přívěs na motorky a skořepinový přívěs na stěhování.
„Najednou jsem šel a když jsem nestál jen na místě, posouvalo se se mnou i podnikání. Jak jsem postupně objevoval svět, už jsem nechtěl sedět 12 hodin v práci. Našel jsem v cestování smysl. Člověk má dva životy, první když se narodí a druhý, když si uvědomí, že má jenom jeden,“ vysvětluje dál Radek Wagner.
Chci, aby to bylo hezké, po profesní i lidské stránce
Cestování mu rozšiřuje obzory i dál, mimo jiné chce své obchodní aktivity zakládat na osobním přístupu. „Zákazník pak přijde k nám do optiky pro brýle a najednou nám dojde, že se známe, to mě pak znovu nakopne,“ usmívá se optometrista a pokračuje: „Známosti jsou polovina úspěchu. Tím, že mám hodně koníčků, mám kolem sebe hodně lidí. Na novou optiku se nám daří. Mindset, se kterým pracuji je jasný, chceme vydělat, ale peníze nejsou prim. Důležité pro mě je, že se u nás zákazník cítí dobře, jsme schopní vytvořit skvělou atmosféru, vybudovat vztah a samozřejmě prodat krásné a kvalitní brýle.“
Zákazník s tím do Optiky Wagner podle něj i přichází na základě dobré reference. „Troufám si tvrdit, že v Olomouckém kraji máme i největší ucelenou nabídku brýlí všech známých fashion značek, takže už zákazníci nemusí nakupovat na Pařížské“. Chci, aby to bylo hezké, po profesní i lidské stránce, tzn. že ne vždy musíme a chceme prodat brýle od Diora za deset tisíc. Budování důvěry je pro nás důležité,“ vysvětluje sám majitel.
V optice zároveň provedou zákazníka celým procesem. „Samozřejmě nelze vynechávat oční lékaře z celého procesu, nicméně moderní optika je založená na kvalitních diagnostických přístrojích a spolupráci optometristy s očním lékařem. Máme i následný servis, na kterém si zakládáme a dobré vztahy s dodavateli nám dovolují pomáhat nadstandartně s rozbitými brýlemi.“
Wagner si pochvaluje i tým, se kterým pracuje. „Jsou to všechno oddaní lidé svojí práci a já pak můžu s důvěrou jeden obchod ponechat zodpovědným a spolehlivým zaměstnancům. Moc si jich vážím a jsem rád, že takové lidi znám a mám kolem sebe. Člověku se pak lépe vstává, když jde do práce,“ uzavírá Radek Wagner.