Les zaujímá více než třetinu území ČR, má v rámci environmentálních postojů důležitou roli, a kdo jiný by jej měl veřejnosti představit než odborníci, kteří jej dobře znají, pečují o jeho pokračování a jsou s ním v nejtěsnějším kontaktu. Proto vznikl projekt Lesní pedagogika – příprava a realizace konceptu vzdělávání lesníků pro provázení návštěvníků ekosystémem lesa. Školu můžete svým hlasem podpořit tady.
Lesní pedagogika přibližuje les návštěvníkům nejen jako ekosystém, ale také ve světle principů trvale udržitelného života a hospodaření. Smysl hospodaření v lesích je v jejich zachování, v produkci obnovitelných surovin a v neposlední řadě v posílení ostatních užitečných funkcí lesa, jako je vliv na klima, vodu, půdu, ovzduší, má funkci rekreační, vzdělávací, brannou, zdravotní.
Principem lesní pedagogiky je vnímání přírody bez jakéhokoliv tlaku, ale všemi smysly, prostřednictvím lesníka – odborného průvodce s širokým záběrem znalostí biologických, technických, ekonomických, ale i sociálních a kulturních. Díky zde proškoleným lesníkům je možné v rámci celé ČR vzdělávat veřejnost o životním prostředí formou organizovaných aktivit určených nejen pro žáky MŠ, ZŠ a SŠ, ale také pro širokou veřejnost, včetně osob vyžadujících zvláštní péči, osob ve znevýhodněných situacích či seniorů.
Souběžně jsou pravidelně pořádány environmentální programy pro veřejnost na školním polesí ve Valšovicích, dále v arboretu lesnické školy a na dalších akcích pro veřejnost, souvisejících s lesním prostředím.