Poruchy vozidel na dálnicích jsou nepříjemnou, ale běžnou součástí provozu. Řidičům v nouzi však mohou situaci výrazně usnadnit pracovníci asistenční služby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), kteří jsou připraveni zasáhnout 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
O co se bezplatná asistenční služba postará? „Neustále sloužící pracovníci po příjezdu k místu události označí místo poruchy, postarají se o posádku a zajistí odtah vozidla,“ vysvětluje mluvčí ŘSD Jan Rýdl a dodává, že drobnější závady v některých případech zvládnou vyřešit na místě, protože s sebou vozí v oranžových dodávkách základní nářadí, startovací kabely, kanystry s palivem.
Hlídky se na českých a moravských dálnicích ovšem starají i o další věci. „Mezi vykonávané činnosti patří například kontrola vozovky, pravidelné hlídkování, označení místa nehody, označení překážky provozu, označení a zajištění vyřešení problému s nepojízdným vozidlem, průběžný úklid, odstranění překážky provozu nebo zajištění jejího odstranění,“ uvádí dále mluvčí ŘSD Jan Rýdl.