České dráhy dokončily modernizaci elektrických vlaků v Olomouckém kraji, pro který pořídily 27 nových elektrických jednotek RegioPanter jezdících rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Poslední objednanou soupravu RegioPanter určenou pro Olomoucký kraj obdrží České dráhy příští týden. Díky jejich nasazení do provozu se výrazně zkrátila jízdní doba mezi městy, která spojují elektrifikované tratě. Třívozové jednotky RegioPanter jsou vybaveny novým evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Novinářům to dnes v Olomouci řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
„Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ uvedl Krapinec.
Nové elektrické soupravy vozí cestující například na trase z Koutů nad Desnou přes Zábřeh na Moravě, Olomouc, Prostějov do Nezamyslic. Jezdí také na trati z Olomouce přes Přerov a Hranice na Moravě do Vsetína. „RegioPantery nasadily ČD i na trať z Olomouce do Šumperka, kde po modernizaci, elektrizaci a instalaci evropského zabezpečovače ETCS mohou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. V Olomouci tak cestující mohou i díky novým spěšným vlakům být z Šumperka už za 50 minut, z Uničova za 18 minut a z 16 kilometrů vzdáleného Šternberka dokonce za osm minut, což je znatelná úspora času oproti dřívějšku,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Trať mezi Olomoucí a Šumperkem byla na začátku loňského roku jako první v Česku obsluhována pouze osobními vlaky vybavenými systémem ETCS. Při jeho testovacím provozu byly zpočátku časté výpadky, kvůli kterým vlaky nabíraly zpoždění. Podle zástupců ČD se už podařilo problémy se zaváděním ETCS na této trati odstranit a výpadky provoz nenarušují.
Nové třívozové jednotky RegioPanter jsou bezbariérové a mají kapacitu 234 míst k sezení. Například na trati z Olomouce do Uničova se díky novým soupravám zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst na jeden spoj. „Poslední RegioPanter pro Olomoucký kraj, který jsme vyrobili v našem šumperském závodě, je připravený k dodání,“ řekl místopředseda představenstva společnosti Škoda Group Tomáš Ignačák.
Kromě nejnovějších typů vlaků RegioPanter jezdí v Olomouckém kraji také tři vlaky RegioPanter z předchozí dodávky. Celkem tak v Olomouckém kraji přepravuje cestující 30 bezbariérových a klimatizovaných RegioPanterů, které nahradily letité elektrické jednotky, pro které se vžil název Tornádo, a klasické osobní vozy s lokomotivami.