Na dalších místech si budou muset dávat pozor řidiči v Olomouci. V průběhu jara začnou stacionární radary měřit rychlost v Jižní, Slavonínské a na Šternberské ulici v Týnečku. Podle statistik města tyto radary přispívají ke zklidnění dopravy.
„Rozmístění radarů není náhodné. Na vytipovaných místech probíhalo na podzim měření dopravní intenzity i dodržování povolené rychlosti,“ říká ředitel městské policie Pavel Skalický. Díky tomu se daří dopravu ve vytížených úsecích účinně zpomalit a zvýšit bezpečnost. Podle primátora Olomouce Miroslava Žbánka (ANO) je to hlavní smysl radarů. „Primárně jde o prevenci a zklidnění dopravy. Nákup či pronájem radarů si sice na sebe takzvaně vydělá, ale to není naším cílem,“ uvedl primátor.
V Olomouci už fungují radary na Přerovské a Okružní ulici, které měří okamžitou rychlost. Nový radar v Jižní ulici bude kombinovat úsekové a okamžité měření rychlosti, podobně jako radary v Chomoutově a v ulici Švabinského.
Jak se jezdí v Olomouci?
Kontrolní měření odboru dopravy v Droždíně nedaleko cihelny, které proběhlo v listopadu, ukázalo, že tudy denně projede téměř deset tisíc vozidel. Přibližně polovina z nich přitom nedodržela maximální povolenou rychlost 50 km/h. Je však třeba dodat, že v té době šlo o objízdnou trasu.
V případě překročení rychlosti například o 10-19 kilometrů v hodině je výše pokuty taxativně stanovena zákonem na 750 korun. Správní orgán loni převzal k řešení bezmála 20 tisíc přestupků detekovaných stacionárními radary v Olomouci.
Lednové měření pak odhalilo, že i přes pokles dopravy na šest tisíc aut denně zůstalo procento řidičů překračujících rychlost téměř stejné – 47 procent. Srovnatelné výsledky přineslo také měření v Jilemnického ulici, kde ze 2500 vozidel jelo nad povolený limit 1041 z nich.