Úplná uzavírka Masarykovy ulice se od pondělí 21. března rozšíří o další úsek. Kvůli výstavbě tramvajové zastávky vídeňského typu „U Bystřičky“ ve směru k hlavnímu nádraží bude až do 13. června uzavřen úsek od křižovatky s ulicí Dr. Milady Horákové po křižovatku s ulicí Dukelská, kde dnes končí stavební prostor pro most Masarykova.
Z ulice U Soutoku se po dobu stavby a uzavírky stane obousměrná ulice, proto budou kvůli zachování průjezdu do kasáren 9. května dočasně zrušena stávající podélná stání. „V průběhu května pak také dojde ke zrušení dočasně povoleného stání v Masarykově ulici, aby bylo možné realizovat vodorovné dopravní značení. Od 1. července už zde totiž plánujeme plně obnovit provoz,“ vysvětluje investiční náměstek olomouckého primátora Martin Major.
Tramvajovou zastávku U Bystřičky ve směru k hlavnímu nádraží město Olomouc společně s dopravním podnikem přebuduje na zastávku vídeňského typu, jakou známe například od Výstaviště Flora.
Stavební práce na tramvajové zastávce, tramvajové trati a přilehlých komunikacích budou probíhat na úseku dlouhém 113,5 metru v prostoru mezi mostem přes Bystřici (M10) a stavbou protipovodňových opatření. „Právě probíhající stavby protipovodňových opatření a souvisejících uzavírek chceme využít k rekonstrukci tramvajové zastávky, tak aby vše bylo hotové v době, kdy budou dokončeny práce kolem mostu a koryta řeky,“ říká načasování stavby náměstek Major.
Celkové náklady ve výši zhruba 23 milionů korun si rozdělí statutární město Olomouc a Dopravní podnik města Olomouce. Necelých 9 milionů korun zaplatí město za rekonstrukci vozovky, chodníků a vybudování samotné zastávky, zbývajících asi 14 milionů korun jsou potom náklady spojené s tramvajovou tratí včetně trolejí a trakčních sloupů, které uhradí dopravní podnik.