Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) koupí za 24 milionů korun speciální montážní vozidlo s plošinou pro údržbu trolejí nad tramvajovými tratěmi. Automobil bude moci díky speciální konstrukci podvozku jezdit po silnici i kolejích, což technikům umožní bezproblémový servis trakčního vedení i v úsecích, kde kolejiště pokrývá tráva. DPMO vypsal veřejnou zakázku na nákup dvoucestného údržbářského vozidla.
Mluvčí DPMO Anna Sýkorová řekla, že nynější letitá plošina může jezdit pouze po silnici. Nová tramvajová trať na Nové Sady má v kolejišti trávu a stejně na tom bude i trať na sídliště Nová Ulice, jejíž oprava skončí na začátku příštího roku. Údržba trakčního vedení pomocí nynější plošiny je v těchto úsecích komplikovaná, protože vozidlo může svou vahou zelený pás poškodit. „Nový vůz bude jezdit i po kolejích, což údržbu trolejí výrazně usnadní,“ uvedla Sýkorová. Odhadla, že nové montážní vozidlo s plošinou DPMO získá do dvou let.
DPMO loni v autobusech a tramvajích přepravil 56,491 milionu cestujících. Ve srovnání s rokem 2022 jich bylo o 3,6 milionu víc. Počet přepravených lidí ale ještě nedosáhl hodnot z let před pandemií. Například v roce 2019 DPMO evidoval 57 milionů cestujících. Na osmi tramvajových a 24 autobusových linkách olomoucké MHD jezdí 148 tramvají a autobusů. Stoprocentním akcionářem DPMO, který měl na konci loňského roku 450 zaměstnanců, je město Olomouc.