Rychlost řidičů projíždějících ulicemi Prostějova budou kontrolovat další stacionární radary. Město se chce tentokrát zaměřit na bezpečnost v ulicích Vrahovická a Vápenice. V Prostějově rychlost nyní střeží jedna kamera, která se střídá podle potřeby na třech stanovištích, a to v Brněnské, Dolní a Olomoucké ulici, řekla mluvčí radnice Jana Gáborová. Radní již schválili částku ve výši 300 tisíc korun, která poslouží na projektovou dokumentaci k umístění radarů a také na samotné pořízení této služby.
„V loňském roce byl instalován radar v ulici Brněnská. Za prvních 14 dnů provozu v měsíci říjnu byla zaznamenána více než tisícovka přestupků! Poté už si řidiči přece jen dali říct a sundali nohu z plynu. V listopadu poklesl počet zaznamenaných přestupků na zhruba 800 a v prosinci na necelých 500,“ uvedla náměstkyně primátora Alena Rašková.
Podle vedení města není primárním účelem radarů vybírání pokut, ale zajištění bezpečnosti v nejvíce dotčených ulicích města. Radary jsou podle zástupců radnice jednou z cest, jak lze řidiče umravnit. „Předběžně jsou s dotčenými orgány odsouhlasena místa, kam budou radary v ulicích Vrahovická a Vápenice instalovány. V případě Vápenice to bude u budovy dětské knihovny a na Vrahovické v okolí domu služeb,“ doplnil náměstek primátora Jiří Rozehnal.
Radnice kvůli umístění stacionárních radarů na území města již dříve posílila řady svých úředníků. „K řešení přestupků byli přijati tři referenti,“ řekla mluvčí radnice. „Za Městskou policii Prostějov byl přijat jeden strážník na zpracovávání přestupků a obsluhu radaru,“ doplnil šéf strážníků Libor Šebestík.
Stacionární radary si již dříve pořídila i další města v Olomouckém kraji. Od roku 2018 fungují například v Přerově, překročení rychlosti zaznamenávají v místních částech Kozlovice a Lýsky, třetí zařízení je před Lověšicemi. Radar na měření rychlosti před čtyřmi lety koupila i radnice v Hranicích, používá ho na několika frekventovaných místech a přemisťuje jej podle potřeby. Na svých výpadovkách ho používá například také Šternberk. Radary města umisťují na kritická místa, kde řidiči nejčastěji překračují rychlost a kde jsou také často nehody.