Zástupci Litovle a Mladče na Olomoucku jednají se Správou silnic Olomouckého kraje (SSOK) o lepším zabezpečení podjezdových bran u silničního mostu v Litovelském Pomoraví, ve kterých navzdory výstražným dopravním značkám často uvíznou nákladní automobily. Důležitá silnice vedoucí z Mladče přes Nové Zámky do Litovle je pak v těchto místech pro dopravu i několik hodin uzavřena. Snížit počet nehod by mohla například řetězová brána před vjezdem na most, vyplývá z vyjádření zástupců Litovle a SSOK.
Ocelové rámy na krajích mostu přes řeku Moravu u Mladče zamezují vjezdu vozidel vyšších než 2,5 metru. Starosta Litovle Viktor Kohout (SNK Litovel) dnes řekl, že tyto podjezdové brány se kvůli nepozornosti řidičů stávají osudnými pro nákladní automobily takřka každý týden. Naposledy se tak stalo v úterý, kdy v podjezdové bráně uvízl nákladní vůz s polskou registrační značkou. V květnu bránu poškodilo nákladní auto jen pár hodin poté, co jí po předchozí nehodě pracovníci SSOK opravili a instalovali zpět na místo.
Po dobu vyšetřování nehody a vyprošťování uvízlého automobilu je tato část krajské silnice neprůjezdná, což komplikuje dopravu mezi Litovlí a Mladčí. Poškozenou ocelovou konstrukci brány je třeba často opravovat. „Vznikají materiální škody a vozy se otáčí na lesních cestách, které jsou pod správou CHKO Litovelské Pomoraví,“ upozornil Kohout. Podle něj provoz automobilů na této důležité spojnici v posledních měsících zhoustl kvůli rekonstrukci silnic v okolních obcích, což ještě zvýšilo riziko kolizí nákladních vozidel s podjezdovými branami.
Zástupci litovelské radnice a obecního úřadu v Mladči proto jednají s vedením SSOK o dodatečném zabezpečení podjezdových bran. Ředitel SSOK David Štěpánek řekl, že krajská organizace opakovaně neuspěla s žádostí o dotaci na vybudování řetězové brány před mostem, která by řidiče nákladních automobilů pomocí nárazu řetězů o horní část vozidla včas upozornila na to, že se do podjezdové brány nevejdou. „Nehody se tam stávají poměrně často a my jsme to navrhovali Státnímu fondu dopravní infrastruktury jako nehodovou lokalitu, abychom získali dotaci a mohli situaci vyřešit. Pokaždé to ale bylo z dotačního programu vyřazeno,“ uvedl Štěpánek.
SSOK bude podle Štěpánka se zástupci Litovle a Mladče dál jednat o instalaci řetězové brány vlastními silami. Náklady na toto preventivní opatření zatím nebyly vyčísleny.