Na Olomoucku jezdily necelé dva měsíce. I přes tento krátký čas už modernizované vlaky značky Stadler České dráhy stáhly z provozu. Kvůli závadám reklamují České dráhy soupravy u slovenského dodavatele.
„V záběhu došlo k závadám, které jsme reklamovali v rámci garanční opravy. Opravy zajišťuje společnost ŽOS Zvolen, která jednotky modernizuje,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová k repasovaným vlakům z Německa s tím, že se jednalo i o závady klimatizací a toalet.
„České dráhy převzaly a loni v prosinci uvedly do provozu dvě jednotky řady 646 výrobce Stadler Pankow. Nyní jsou obě jednotky v provozu,“ popsala Rajnochová. Dodávka modernizovaných jednotek má ovšem zpoždění. „Pokud jde o dodávku modernizovaných jednotek, dodavatel je ve zpoždění proti smluvně plánovanému harmonogramu. Pro ČD je to komplikace jak ve vztahu k objednateli – Olomouckému kraji, tak k našim zákazníkům. Proto je prioritou, aby dodávky dalších modernizovaných jednotek byly uskutečněny co nejdříve,“ uvedla mluvčí.
Kompletní modernizaci má slovenská firma ŽOS Zvolen a týká se všech dvanácti souprav, které společnost České dráhy pořídila v Německu. Vlaky měly zajistit regionální spoje v Olomouckém kraji, místo modernizovaných vlaků teď ale jezdí na trase starší vlakové soupravy. „Během garanční opravy nahradily vlaky Stadler bezbariérové jednotky Regionova a motorový vůz řady 810,“ popsala Rajnochová.
Hodnota zakázky na opravu vlaků je 270 milionů korun. Modernizované vlaky mají přinést cestujícím větší pohodlí a řadu novinek. „Modernizované soupravy jsou vybaveny novými sedačkami, Wi-Fi připojením, LCD monitory, ve vlaku nechybí elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, audiovizuální informační systém nebo GPS lokace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK,“ uzavřela Rajnochová.