Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo majetkoprávní přípravu stavby silničního obchvatu Šternberka na Olomoucku, který z města odvede hustou automobilovou dopravu. Stavbu obchvatu ŘSD plánuje zahájit v roce 2026, komunikace má být v provozu o dva roky později.
„Majetkoprávní etapu přípravy obchvatu doprovodí dvě jednání určená osloveným majitelům pozemků dotčených stavbou. Debaty s občany jsou plánovány na 6. září a 19. září v odpoledních hodinách přímo ve Šternberku,“ sdělil dnes Miroslav Mazal z olomoucké pobočky ŘSD.
Hlavního trasa silničního obchvatu Šternberka bude mít 4,7 kilometru. Projekt počítá s vybudování dvou mimoúrovňových křižovatek, sedmi mostních objektů a dvou protihlukových stěn. Obchvat v jižní části Šternberka naváže na připravovanou přeložku silnice I/46 z Olomouce do Šternberka. Za městem se pak napojí na hlavní silniční tah vedoucí do Bruntálu, Krnova a Opavy. „Stavba řeší přeložku stávající silnice I/46 mimo intravilán města Šternberk,“ uvedlo ŘSD.
Připravovaná přeložka silnice I/46 mezí Olomoucí a Šternberkem nahradí nynější dvouproudovou silnici, která je podle ŘSD extrémně přetížená, a odkloní hustou dopravu z obytné zástavby. ŘSD plánuje stavbu více než sedm kilometrů dlouhé přeložky zahájit v roce 2025, dokončena má být o dva roky později. Projekt má už platné územní rozhodnutí a počítá s vybudováním dvou mimoúrovňových křižovatek u Týnečka a Bohuňovic, za kterými pak nová komunikace povede dál po trase nynější silnice I/46. Přeložka, jejíž stavba má stát zhruba 2,7 miliardy korun, naváže na chystaný východní obchvat Olomouce.