Rada města Olomouce schválila zprávu, která rekapituluje postup přípravy parkovací politiky. Uložila také přípravu veřejné zakázky na nový portál pro evidenci parkovacích oprávnění a zakázky na vodorovné dopravní značení v oblastech C5-C8. Od nového roku navíc má dojít ke sloučení zón B1 a B3.
„Současný webshop pro vydávání dlouhodobých parkovacích oprávnění nefunguje dobře – žadatelé jej téměř nevyužívají a chodí na přepážky. Rada města proto rozhodla o přípravě výběrového řízení na jeho náhradu,“ informovalo na sociální síti Facebook hnutí ProOlomouc, právě jeho člen a náměstek Tomáš Pejpek řeší téma parkování v Olomouci už delší dobu.
Že web parkovací politiky města nefunguje správně, si redakce Reportu dnes také ověřila. Třeba mapa parkovacích zón při psaní tohoto textu nešla rozkliknout v žádném prohlížeči. Rada města zadala přípravu vyhlášení veřejné zakázky odboru informatiky a oddělení veřejných zakázek. Vzniknout by měl nový portál pro evidenci parkovacích oprávnění parkovací politiky města Olomouce.

Nyní rada schválila také vyhlášení veřejné zakázky na dopravní značení v zónách C5-C8. Ty dosahují až do Hodolan. V roce 2026 má navíc dojít ke sloučení dosud samostatných oblastí B1 a B3.
V Olomouci platí parkovací systém se zónami od 1. září roku 2023. V zóně A, kde začal nový systém parkování platit hned od spuštění, zaplatí nyní rezident za parkovací kartu 2 tisíce korun na rok, za každé další auto zaplatí 16 tisíc korun. Ceny se ale zcela liší, pokud řidič není rezidentem, ale pouze abonentem. Abonent ve stejné zóně zaplatí za první auto 12 tisíc na rok.
V dalších zónách se měl systém nové parkovací politiky města spouštět postupně. Docházelo ale k odkladům kvůli technickým komplikacím, nebo stížnostech místních. Zavedení placeného parkování v zónách C a D, tedy v širším centru a na sídlištích, tak zatím spuštěno nebylo.