Chemickým posypem budou silničáři v Olomouckém kraji udržovat o 65 kilometrů silnic druhé a třetí třídy více než v předešlém zimním období. Posypové vozy budou solí ošetřovat téměř 2093 kilometrů krajských silnic, o rok dříve to bylo 2028 kilometrů. Délka silnic druhé a třetí třídy udržovaných inertním posypem se v zimě zkrátí na 750 kilometrů z předchozích 814 kilometrů. Pluhy budou odklízet sníh bezmála z 92 kilometrů silnic. ČTK informaci získala z plánu zimní údržby v Olomouckém kraji. Náklady na zimní údržbu krajských silnic činí zhruba 50 milionů korun ročně. Zákon stanoví termín zimní údržby od 1. listopadu do 31. března následujícího roku.
Délka silnic udržovaných v zimě pomocí chemického posypu se v Olomouckém kraji postupně zvyšuje. Například v zimní sezoně 2017/2018 byl chemický posyp použit na 1926 kilometrů silnic druhé a třetí třídy, o rok později délka takto ošetřených komunikací vzrostla na 1967 kilometrů a v nadcházející zimě činila 2013 kilometrů. Bez zimní údržby v kraji letos zůstane bezmála 191 kilometrů vozovek. Jde hlavně o silnice třetí třídy, které jsou velmi málo využívané nebo vedou do míst, kam se lze dostat po dalších silnicích. Jejich údržba posypem či pomocí pluhů by proto byla neefektivní.
Ve skladech krajské správy silnic je před nadcházející zimou několik tisíc tun posypového materiálu. Například v Olomouci je to 350 tun soli, v nedaleké Litovli 200 tun a ve Šternberku 450 tun. Stovky tun soli a inertního materiálu jsou také ve skladech na Šumpersku, Jesenicku, Přerovsku a Prostějovsku. Na Olomoucku mají silničáři k dispozici také zhruba 2230 tun inertního posypového materiálu, který je používán například na silnicích v okolí zdrojů pitné vody.
Krajští silničáři mají na zimu připraveno 87 sypačů, více než stovku radlic, dvě desítky pluhů, 27 traktorových radlic či sedm sněhových fréz. V Olomouckém kraji je zhruba dalších 400 kilometrů dálnic a silnic první třídy, jejichž sjízdnost zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). O většinu dálnic v kraji se stará ŘSD, sjízdnost silnic první třídy mají na starost dodavatelské firmy.