Bezpečnost a plynulost automobilového provozu na hlavním silničním tahu mezi Bělotínem na Přerovsku a Novým Jičínem výrazně zvýší dokončená stavba zhruba pětikilometrového úseku dálnice D48, která vznikla rekonstrukcí původní silnice I/48. Nový dálniční úsek z Bělotína do Dubu bude zprovozněn v pátek. Je to nyní klasická dálnice se 130kilometrovou rychlostí, která je výrazně bezpečnější než původní řešení, řekl dnes novinářům ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Stavba třináctikilometrové části D48 z Bělotína do Šenova u Nového Jičína je rozdělena do dvou úseků. První je mezi Bělotínem a Dubem, který bude v pátek zprovozněn, a druhý mezi Palačovem a Šenovem. Tato druhá část má být dokončena příští rok. Stavba čtyřkilometrového úseku mezi Dubem a Palačovem, která obě části D48 propojí, je součástí projektu stavby I/35 Lešná – Palačov. Poslední část D48 z Nového Jičína do obce Rybí v délce 3,8 kilometru se připravuje, plány počítají s její výstavbou v letech 2025 až 2028. Poté bude dálnice D48 kompletní.
Technický stav a parametry původní čtyřpruhové silnice I/48 mezi Bělotínem a Novým Jičínem podle odborníků dlouho nevyhovovaly hustotě automobilového provozu a požadavkům na bezpečnost. Silnici podle Mátla chyběl střední dělící pás i krajnice pro nouzové odstavení vozidla, kvůli čemuž zde v minulosti vzniklo několik tragických nehod. Situaci se na části silnice podařilo zlepšit až po instalaci lanových svodidel na rozhraní protisměrných jízdních pruhů. Díky přestavbě silnice I/48 na dálnici bude odstraněno riziko vjetí automobilu do protisměru, ať už z důvodu nepozornosti či hazardování řidiče při předjíždění.
Dálnice D48 je důležitou dopravní tepnou , která spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D48 je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E462 z Brna přes Český Těšín do Krakova.