Správa železnic vybrala zhotovitele rychlotrati mezi Nezamyslicemi a Kojetínem na Přerovsku. Zakázku vysoutěžila trojice firem za 6 689 398 976 korun. Stavba trati, na které vlaky zrychlí až na 200 kilometrů v hodině, začne už letos na jaře. Dokončit by ji stavbaři měli v závěru roku 2028.
Rekonstruovaný úsek měří necelých deset kilometrů a díky přeložkám se mírně zkrátí. Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel a na trati by měli stavbaři vybudovat osm nových železničních mostů. Nejdelší z nich povede přes údolí potoka Žlebůvky a bude měřit 122 metrů.
„Na trase se budou nacházet dvě zastávky – Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou. Druhá jmenovaná nahradí stejnojmennou stanici, navíc v ní vznikne autobusový terminál,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda s tím, že obě zastávky by měly mít bezbariérový přístup na nástupiště. „Součástí jejich vybavení budou kromě přehledného orientačního a informačního systému také stání pro auta a cyklostojany,“ doplnil mluvčí.
Rychlotrať bude druhá kolej, která spojuje jižní a střední Moravu. „Přejezd z jedné koleje na druhou bude možný v nové odbočce umístěné v polovině modernizovaného úseku. Oba stávající přejezdy se zruší, v Němčicích díky přeložení trati do nové polohy, v Měřovicích ho nahradí nová objízdná komunikace,“ vysvětlil Gavenda s tím, že součástí projektu jsou i přeložky silnic III. třídy.
U obcí podél trati vzniknou také protihlukové stěny, které povedou v délce bezmála tří kilometrů. Podle Gavendy se také nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.
„Stavba by měla začít v květnu, hotovo bude podle plánu na konci roku 2028. V současnosti už probíhá archeologický průzkum a kácení dřevin v místě plánovaných přeložek,“ dodal Gavenda.