Autovraky… Téma, které se řeší v několika městech. Od loňského roku ale pomohla Olomouci nová novela zákona. I díky tomu se mohlo město zbavit více než 50 autovraků.
Novela usnadnila totiž definici vraku – velkou roli hraje propadlý termín technické kontroly.
„Novela zákona městu rozhodně pomohla. Dříve se za vozidlo nezpůsobilé provozu mohlo považovat jen takové auto, kterému chyběla nějaká podstatná část, což u mnoha odstavených aut splněno není,“ říká primátor Mirek Žbánek.
Odbor dopravy a územního rozvoje od té doby rozesílá výzvy zjištěným vlastníkům či provozovatelům odstavených vozidel, splňujících definici vraku. Celkem bylo odesláno už 56 výzev.
„Na základě reakcí na výzvy, kontrol v terénu a pečlivého dohledání majitelů na základě kontaktů či sdělení občanů, už bylo samotnými vlastníky odstraněno čtyřiačtyřicet aut,“ popisuje náměstek primátora Martin Major.
Náklady za odstranění auta vlastní cestou jsou totiž dost velké, může jít až o desítky tisíc korun.
V devíti případech se se nepodařilo výzvu doručit, sedm jich tak bylo odtaženo. Tři vozidla pak zmizela.
Pětkrát se i zjistilo, že vlastník auta zemřel. Město eviduje také osm vozidel bez registračních značek.