Zakázku na rekonstrukci šestikilometrového úseku železničního koridoru mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi na Přerovsku získalo uskupení firem EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha, které zvítězilo v tendru Správy železnic. Celková cena modernizace činí bez započtení DPH 2,14 miliardy korun. Informace pochází z registru smluv. Projekt bude financován z národních zdrojů a pomocí úvěru od Evropské investiční banky.
„Cílem stavby je zlepšení technických podmínek a parametrů železničních zařízení, jejichž současný stav vyžaduje častou a nákladnou údržbu. V důsledku těchto prací dojde ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu,“ uvedla SŽ na svém webu. Modernizaci šestikilometrového úseku koridoru spojujícího Ostravu s Olomoucí a Přerovem chce SŽ zahájit letos v září, skončit má v závěru roku 2027. Součástí projektu je vybudování nové odbočky u Jezernice, která zvýší propustnost vytížené trati a zjednoduší organizaci dopravy při údržbě a mimořádných událostech.
Postup prací je podle mluvčího SŽ Dušana Gavendy navržen tak, aby umožňoval provoz v maximálním možném rozsahu. „Proto se postaví dvě provizorní odbočky, které celý modernizovaný úsek rozdělí na třetiny,“ uvedl Gavenda. Po dobu stavby budou kolem pracovních míst vybudovány pevné bezpečnostní zábrany, které umožní vlakům na provozované koleji jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu.
Stavbaři na trati mezi Lipíkem nad Bečvou a Drahotušemi vymění koleje, pražce a štěrk. V celém úseku instalují nové trakční vedení a také nejmodernější zabezpečovací zařízení. Projekt počítá s rekonstrukcí devíti mostů a čtyř propustků. V okolí Slavíče dělníci postaví protihlukovou stěnou. Stavba bude podle Gavendy koordinována s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku mezi stanicemi Polom a Suchdol nad Odrou. Tato investiční akce začne v roce 2025, kdy bude průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně bez omezení. „V souběhu pak budou práce pokračovat na obou úsecích v letech 2026 a 2027,“ dodal Gavenda.