Sdílená kola provozovatele nextbike se stahují na konci listopadu z Olomouce. Poté, co oznámili úplný konec v Olomouci, odkud firma také pochází, končí i v moravskoslezském Havířově. Tam jsou ale důvody pro konec sdílených kol jiné, než v hanácké destinaci. V sedmdesátitisícovém městě přitom byla sdílená kola oblíbenější co do počtu výpůjček, než v Olomouci.
Na trhu sdílených kol v Olomouci fungovala kola nextbike od roku 2020. Letos na podzim oznámila společnost se sídlem na Bělidlech konec, a to kvůli „nedostatečné podpoře města pro sdílenou mobilitu.“
„V Olomouci jsme sdílená kola pod značkou nextbike představili v roce 2020. V tomto městě totiž máme centrálu, ze které řídíme provoz ve všech městech, ve kterých v Česku působíme. Po celou dobu provozu vedeme se zástupci radnice jednání a snažíme se konstruktivně přispívat k rozvoji mikromobility ve městě,“ uvedl CEO nextbike Czech Republic Lukáš Luňák.
Cyklistická sezona sdílených kol s listopadem končí i v ostatních městech, zatímco v dalších 40 městech v příštím roce ale nextbike sezonu na začátku jara obnoví, v Olomouci to tak nebude. Město Olomouc ale není jediné, kde společnost končí s nabídkou sdílených kol. Druhým městem je Havířov v Moravskoslezském kraji, tam ovšem nextbike končí z jiných důvodů.
„Z Havířova naše kola po 4 letech stahujeme, protože jsme o pár halířů prohráli ve veřejné soutěži. Za celou dobu našeho působení v Havířově se do aplikace zaregistrovalo 19 558 uživatelů. Celkem tady proběhlo 654 533 výpůjček a společně jste ujeli 1 052 489 km,“ uvedla společnost nextbike v tiskové zprávě.
Podle dat společnosti v Olomouci za stejné čtyři roky proběhlo 314 041 výpůjček a uživatelé ujeli celkem 562 761 km. Nejvyužívanějšími stanicemi byly ty u OC Šantovka, před Krajským úřadem, u kolejí Generála Svobody, na Náměstí Hrdinů a u Hlavního nádraží. Aktuálně je v Olomouci registrováno 16 495 uživatelů, což je oproti Havířovu, kde žije necelých 70 tisíc obyvatel, o tři tisíce uživatelů méně.