Minulý týden obdržela šedesáti osmiletá žena hovor od údajné pracovnice České národní banky. Volající ženě sdělila, že byl její účet zablokován z důvodu podezřelých transakcí. Seniorka jí uvěřila, splnila všechny instrukce od neznámé ženy a přišla o téměř čtvrt milionu korun.
Žena z Olomouce přišla minulý týden o velikou sumu peněz. Důvěřovala neznámé ženě, která se vydávala za údajnou pracovnici České národní banky. Podvod se uskutečnil po telefonu. Neznámá volající seniorce sdělila, že z důvodu podezřelých transakcí, provedených na jejím účtu, byli nuceni její bankovní konto zablokovat.
Aby seniorka o svůj účet nepřišla, neznámá volající jí podávala jasné instrukce, jak se přihlásit do svého internetového bankovnictví. „Po úspěšném přihlášení jí sdělila, aby na počítač nesahala, že bude docházet k opravě nastavení jejího účtu,“ uvedla policejní mluvčí Petra Vaňharová. Krátce potom obdržela seniorka několik SMS zpráv s ověřovacími kódy, které postupně zadávala do internetového bankovnictví. Po zadání posledního kódu došlo k vypnutí počítače, seniorka však nepojala žádné podezření.
Druhý den si žena šla vyzvednout balíček, který chtěla zaplatit kartou. Platba jí však byla zamítnuta. Obrátila se proto na svou banku, kde zjistila, že přišla o téměř čtvrt milionu korun. „Kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání zločinu neoprávněného opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku a přečinu podvodu. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli trest odnětí svobody na tři léta až osm let,“ uzavřela Petra Vaňharová.