Moravské divadlo v Olomouci slaví Cenu Thálie, o kterou se v kategorii balet zasloužil španělský rodák Sergio Méndez Romero. Do Olomouce toto prestižní divadelní ocenění doputovalo po šesti letech. Romero ji získal za ztvárnění role v inscenaci Sólo pro tři režiséra Petra Zusky. Rodák z Madridu působí jako sólista baletu Moravského divadla od předchozí divadelní sezony. Hlavní postava v inscenaci Sólo pro tři, v níž s kytarou v ruce ztvárňuje básníky Jacquese Brela, Karla Kryla a Vladimira Vysockého, byla jeho první rolí.
„Pro všechny v Moravském divadle je Sergiovo ocenění velkou radostí a potvrzením, že tvrdá a poctivá práce se dlouhodobě vyplácí. Mé poděkování a gratulace letí nejen k Sergiovi, ale i ke všem kolegům a kolegyním, kteří se podíleli na přípravě inscenace a kteří zajišťují každodenní provoz divadla. Pro nás všechny je toto ocenění motivací k další práci,“ uvedl ředitel Moravského divadla David Gerneš.
Romero, který do Moravského divadla přišel po sedmi letech v ostravském baletu, bere ocenění za obrovskou čest. „Je to také odměna za všechnu tu tvrdou práci, kterou odvádím na baletním sále i mimo něj. I za touto rolí je mnoho práce a opravdu není snadné ji tančit. Je to velká výzva po technické stránce, je náročná fyzicky, ale i na herecké polohy. Prožívám hudbu tří různých umělců s velmi odlišnými záměry a významy,“ uvedl lauerát.
Podle uměleckého šéfa baletu Moravského divadla Jana Fouska je olomoucký baletní soubor již dlouhou dobu na velmi vysoké úrovni. „Formuje se zde několik velmi zajímavých osobností a Sergio je jednou z nich. Je to vynikající tanečník, obrovský dříč a svou práci dělá opravdu celým svým srdcem. Jde příkladem celému souboru, a to je hodnota, které si já osobně velmi vážím,“ doplnil Fousek.
Baletní inscenaci Sólo pro tři mělo divadlo původně uvést předloni v říjnu, do doby příprav i uvedení však zasáhla epidemie koronaviru a s tím spojená opatření. Své premiéry na jevišti před diváky se dočkala nakonec až loni v září.
Inscenace je tanečním divadlem s více než dvaceti protagonisty, kteří jsou vystaveni vysokým nárokům stran stylu a dynamiky pohybu, hereckého projevu, vnitřního individuálního nasazení i pocitu sounáležitosti s celkem, uvedl před uvedením premiéry režisér Petr Zuska.