Olomoucká veřejnost stále více využívá aplikaci pro hlášení závad v městské infrastruktuře. Vychází to z posledních statistik webu hlaseni.olomouc.eu. Za loňský rok v mobilní aplikaci i na webu občané nahlásili celkem 2 828 závad.
„Za loňský rok bylo díky pozorným občanům nahlášeno skoro tři tisíce závad, z nichž byla naprostá většina technickými službami bezprodleně odstraněna,“ uvedl na sociální síti náměstek primátora Matouš Pelikán (KDU-ČSL).
Nahlášení závady je jednoduché. Stačí si otevřít web, kliknout na tlačítko Nahlásit, vybrat jednu z osmi kategorií závad a následně popsat závadu a zaznačit do mapy místo problému. Závadu je možné nahlásit také v mobilní aplikaci Moje Olomouc.
„Ano, používám a funguje to. Většinou mi přijde i informace e-mailem o přijatém opatření,“ uvedl na sociální síti jeden ze spokojených uživatelů.
Za letošní první dva měsíce už bylo nahlášeno 403 závad. Stejně jako v loňském roce se zatím nejvíce z nich, celkem 146, týkalo osvětlení a semaforů. Na druhém místě jsou problémy s chodníky (93 případů), na třetí příčce se umístily odpady a černé skládky, které trápí občany 68 případech.