Pomocí 3D brýlí s virtuální realitou odvádějí zdravotní sestry Nemocnice AGEL Šternberk pozornost dětí při nepříjemných zákrocích, jako je například odběr krve či zavádění kanyl. Díky prostorovému obrazu promítanému do virtuálních brýlí jsou děti při těchto zákrocích klidnější a zbavují se strachu. Dnes o tom informoval primář dětského oddělení Nemocnice AGEL Šternberk Štěpán Malec.
Dětští pacienti mají ve šternberské nemocnici na výběr z několika videí, které dokáží odvést jejich pozornost. „Dětem pouštíme prostorové video s tematikou například lyžování, potápění, skydivingu nebo procházku v divočině. Prostorové 360stupňové video znamená, že děti vidí vše reálně, jako by byly na místě, a mají rozhled na všechny strany. Je pravda, že spousta zdravotníků, kteří si virtuální realitu vyzkoušeli, byli z technologie úplně paf a chtěli si brýle pořídit domů,“ uvedl Malec.
Zpětná vazba od dětí a jejich rodičů je podle zdravotníků velmi pozitivní. „Je vidět, že brýle dětem skutečně pomáhají ulevit od stresu z vyšetření. Ukazuje se, že i na první pohled maličkost může mít velký význam,“ řekla ředitelka Nemocnice AGEL Šternberk Katarína Bučková. Brýle s virtuální realitou darovala dětskému oddělení šternberské nemocnice firma Miele z nedalekého Uničova. Zdravotní sestry brýle testují převážně u starších dětí. „Virtuální realitu zkoušíme u dětí zhruba od osmi let. Myslím si, že pro ty nejmenší využití nenajdou, ale vše je to o individuálním přístupu,“ podotkl primář.
Brýle s virtuální realitou zdravotní sestry u dětských pacientů využívají zejména při odběru krve a zavádění kanyl. Podle primáře lze předpokládat, že v budoucnu najdou uplatnění také při rehabilitacích a nácviku motoriky. V úvahu připadá využití brýlí s virtuální realitou i při lumbální punkci.
Nemocnici ve Šternberku má spolu se zdravotnickými zařízeními v Přerově a Prostějově v dlouhodobém pronájmu od kraje skupina Agel podnikatele Tomáše Chrenka, a to prostřednictvím společnosti Agel Středomoravská nemocniční. Členem skupiny je například i nemocnice v Jeseníku.