Reforma přípravy budoucích učitelů by měla odpovídat znalosti moderních trendů a měla by také přinést více praxe. Učitelé by tak měli být lépe připraveni na práci s žáky. Na tom se shodli zástupci českých fakult, které připravují učitele.
Několikaměsíčních jednání se zúčastnila také děkanka Pedagogické fakulty UP Libuše Ludíková. „Společné memorandum je velkým krokem kupředu, protože i když jsme doposud komunikovali s ministerstvem o různých věcech, na tak velké reformě jsme společně nikdy nepracovali. Poprvé se také povedlo, že se spojily nejen všechny pedagogické fakulty, ale připojily se k nám i Asociace filozofických fakult a Asociace přírodovědných fakult, které také vzdělávají na některých univerzitách učitele,“ uvedla pro Žurnál UP Libuše Ludíková, děkanka PdF.
„Znamená to, že absolventi – učitelé v České republice by měli mít zhruba stejné kompetence sledující moderní trendy, jako je například podpora výuky gramotnosti čtenářské, finanční či digitální. Tyto znalosti jsou pro dnešní život nezbytné a dříve ve školách příliš podporovány nebyly,“ popsala děkanka PdF UP konkrétní příklad reformy.
Reforma by měla také přinést více hodin praxe. Studenti by tak například vyjížděli do škol, kde by sledovali výuku a sami si ji také vyzkoušeli.
Memorandum podepsalo celkem deset zástupců asociace děkanů fakult připravující budoucí učitele.