Akcionáři společnosti Pivovary CZ Group, která od loňska provozuje pivovary Holba, Litovel a Zubr, zahájili jednání se zájemci o případný kapitálový vstup do této přední tuzemské pivovarnické skupiny.
„Cílem posílení akcionářské struktury je podpořit další rozvoj pivovarů a jejich obchodní expanzi,“ sdělil dnes místopředseda představenstva společnosti Pivovary CZ Group Jaromír Dvorský. Podle serveru HN.CZ firma hledá strategického partnera či nového majitele. Společnost Pivovary CZ Group loni zvýšila prodej piva o deset procent na 727 tisíc hektolitrů a bez započtení DPH utržila 1,2 miliardy korun.
Společnost Pivovary CZ Group byla založena v prosinci 2020. Pivovary v Přerově, Litovli a Hanušovicích do ní poté vložily majetek, za který získaly odpovídající akciový podíl. „Stávající akcionáři skupiny Pivovary CZ Group v současné době vedou prostřednictvím společnosti Patria Finance úvodní jednání s případnými zájemci a analyzují další možnosti postupu. Proces výběru bude pokračovat v následujících měsících. Klíčem je, aby se pivovary nadále obchodně, ekonomicky i technologicky rozvíjely,“ uvedl Dvorský.
Díky novým akcionářům by trojice pivovarů podle Dvorského mohla ještě více investovat a zesílit nejen obchodní expanzi v ČR i zahraničí. „Současně chceme být i dostatečně kapitálově vybaveni na případné možné akvizice jiných firem, působících na nápojářském trhu v tuzemsku nebo i v okolních zemích, které se mohou ve střednědobém časovém horizontu na (akciovém) trhu objevit,“ podotkl Dvorský.
Spojení trojice pivovarů ve firmě Pivovary CZ Group má podle vedení společnosti zvýšit konkurenceschopnost všech tří sesterských značek, posílit jejich postavení na trhu a optimalizovat procesy především v distribuci piva a oběhu vratných obalů, vše bez zásadních dopadů na zaměstnanost.
Pivovar Holba loni zvýšil výstav o více než devět procent, Pivovar Litovel vykázal pětiprocentní růst a Pivovar Zubr udržel produkci piva na úrovni roku 2020. Celkový prodej Pivovarů CZ Group na tuzemském trhu loni vzrostl o více než pět procent a výstav přesáhl 510 tisíc hektolitrů. Export se v roce 2021 zvýšil o více než 22 procent na 210 tisíc hektolitrů. Na celkovém prodeji se podílel necelou třetinou.